Hej, har haft en läcka i ett gammalt PVC avloppsrör, ett spik som gick in i det. Har haft en vvs kille här som kapade och bytade ut röret. Men är lite undrande om skravmuffarna bara kan sitta så eller där skall vara en klammer under dom, samt bör jag vara rädd att dom inte håller tätt då rören är lodräta?