6 686 läst ·
8 svar
7k läst
8 svar
Skjutfönster
Har projekterat ett hörn i v-rummet för fönsterparti mot syd. 1,30 och 4,00 m. Har sett hos bekanta i Tyskland att man har en skjutdörr i den längre delen som man med ett stort vred kan "lyfta upp och förskjuta" hela rutan meddels ett stort vred. Vem tillverkar sådana partier och är det någon som har erfarenhet om detta?
Vore tacksam för info! ....och erfarenheter förstäss! ???
/S
Vore tacksam för info! ....och erfarenheter förstäss! ???
/S
Det blev efter noggrannt övervägande Hajom Fönster som var bäst, men inte billigast. En kombination ab kvalite och design och deras lagerförda sortiment.
När det gäller leveranstiden på ca 4 veckor så är det väl rimligt. Hur det håller vet man ännu inget om!
/S
När det gäller leveranstiden på ca 4 veckor så är det väl rimligt. Hur det håller vet man ännu inget om!
/S
Jag tror jag gått igenom alla tillverkare av skjutbara fönster, fått offerter osv osv. Jag valde att INTE köra skjutpartierna trä för att slippa underhållsarbete. Tillslut valde vi iaf aluminiumprofiler av Technal. Har varit riktigt bra, -25 ute och varmt i rummet
så isoleringen är det inget fel på.
Sitter och räknar på vårt (planerade) nybygge där vi kommer att ha två större skjutdörrspartier (2 x 4200x2100) och två mindre (2 x 2100x2100) ;D
Vi har fått priser runt 100.000 för ett sådant koncept men då talar vi alltså inte Hajom. Undrar därför var dessa ligger prismässigt och om det är värt skillnaden.
Vi har fått priser runt 100.000 för ett sådant koncept men då talar vi alltså inte Hajom. Undrar därför var dessa ligger prismässigt och om det är värt skillnaden.
ta in offert:http://www.hajomfonster.se/unitas/unitas.html
Har stött på väldigt många andra modeller men inga har varit i närheten av hajom, helt klart värt stålarna enl. mig.
Har stött på väldigt många andra modeller men inga har varit i närheten av hajom, helt klart värt stålarna enl. mig.
Klicka här för att svara