5 484 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Skjutdörrar/Vikdörrar
Hej,
Jag funderar på att sätta in skjutdörrar/vikdörrar i fasaden på min fritidsstuga.
Har kollat på Skånska Byggvaror och dom har skjutdörrar med UV 1.7 för en ganska billig peng (ca 13000kr).
Sen kollade jag på Willab Trädgård, dom har skjutdörrar (vinterisolerade) med UV värde 1,1 men dom kostar betydligt mer (ca 30000kr).
Dörrarna jag vill sätta in skall vara 4 delade med en bredd av ca 3 meter.
Idag kan jag vara i stugan året om när jag använder kaminen, stugan är inte jätteisolerad men håller värmen ganska bra.
Är det stor skillnade mellan UV 1,1 och 1,7?
Är det någon som har erfarenhet och som kan ge mig lite råd och tips? Kanske några länktips?
Mvh
Jocke
Jag funderar på att sätta in skjutdörrar/vikdörrar i fasaden på min fritidsstuga.
Har kollat på Skånska Byggvaror och dom har skjutdörrar med UV 1.7 för en ganska billig peng (ca 13000kr).
Sen kollade jag på Willab Trädgård, dom har skjutdörrar (vinterisolerade) med UV värde 1,1 men dom kostar betydligt mer (ca 30000kr).
Dörrarna jag vill sätta in skall vara 4 delade med en bredd av ca 3 meter.
Idag kan jag vara i stugan året om när jag använder kaminen, stugan är inte jätteisolerad men håller värmen ganska bra.
Är det stor skillnade mellan UV 1,1 och 1,7?
Är det någon som har erfarenhet och som kan ge mig lite råd och tips? Kanske några länktips?
Mvh
Jocke
Jag är också på jakt efter vikdörrar, och var ute och klämde på dörrarna från Willab idag. De känns mycket gedigna. Den stora prisskillnaden mellan SKBV och Willab beror nog inte på U-värdet, utan handlar dels om kvalitén och dels att man på Willab kan beställa exakt på centimetern vilken storlek man vill ha, medans SKBV endast har ett fåtal olika storlekar.
/Fredrik
/Fredrik
Klicka här för att svara