3 697 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Skjutdörr med pocketkarm "utanpå" väggen
Hej, behöver råd av er byggnadskunniga...
Jag vill i ett gammalt stenhus sätta in en skjutdör i ett barnrum.
Jag har varit inne på att sätta en kornisch på väggen för skjutdörren, men funderar på om det inte går att fästa en pocketkarm och klä in med gips utanpå putsvägen för att skjuta in dörren i & samtidigt få vägg yta att tapetsera på. Samtidigt som jag minskar klämrisken för små fingrar med en löst hängande skjutdörr.
Vad tror ni, funkar det med en pocketkarm "utanpå"Vväggen?
Tack
Jag vill i ett gammalt stenhus sätta in en skjutdör i ett barnrum.
Jag har varit inne på att sätta en kornisch på väggen för skjutdörren, men funderar på om det inte går att fästa en pocketkarm och klä in med gips utanpå putsvägen för att skjuta in dörren i & samtidigt få vägg yta att tapetsera på. Samtidigt som jag minskar klämrisken för små fingrar med en löst hängande skjutdörr.
Vad tror ni, funkar det med en pocketkarm "utanpå"Vväggen?
Tack
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag har ingen egen erfarenhet av skjutdörrar tyvärr.
Men jag tycker ändå att ditt förslag låter alldeles utmärkt!
Beroende på hur bred väggen är kan det kanske vara idé att förlänga "pocketkarmen" så att hela den återstående väggytan täcks in till en hel, slät vägg.
Där måste väl också vara ett stopp, som en dörrkarm, på andra sidan av dörröppningen.
Go for it!
Men jag tycker ändå att ditt förslag låter alldeles utmärkt!
Beroende på hur bred väggen är kan det kanske vara idé att förlänga "pocketkarmen" så att hela den återstående väggytan täcks in till en hel, slät vägg.
Där måste väl också vara ett stopp, som en dörrkarm, på andra sidan av dörröppningen.
Go for it!
Jag monterade en pocketkarm ifrån GK door i en befintlig trä/gipsvägg ifrån en sida genom att ta loss allt ifrån en sida.
Rekommenderar att köra minst med plyfa och gips. Går att fästa gips i ståldelarna i karmen men det blir svajigt
Rekommenderar att köra minst med plyfa och gips. Går att fästa gips i ståldelarna i karmen men det blir svajigt
Klicka här för att svara