Hej alla!

Jag är ny på byggahus.se, men har spenderat många timmar här inför varje renoveringsprojekt :)
Nu har turen kommit till fönster. Vi har fått offert från Termoplus som verkar lovande. Dock så står vi inför valet om vi ska ha skjutdörrsparti eller 2 fasta helfönster + altandörr från vardagsrummet mot terassen . Vill ju gärna ha skjutdörrar då det känns lite lyxigt!

Jag oroar mig för att "skarven" mellan skjutpartierna inte ska hålla tätt om fem - tio år.
Är det någon som har erfarenhet av skjutpartier mellan vardagsrum och terass. Skiljer det sig i isolering förmåga gentemot fasta fönster?

Andra saker vi bör tänka på?

M.v.h.
Uffe
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.