Hallå.
Jag önskar tips på vad jag bör använda för skivmaterial på den vägg jag har. Det är en vägg som är tilläggsisolerad inifrån och där man satt bröstpanel nertill och gips på överdelen. Panelen och gipsskivan ligger i våg.

Jag tänkte lägga gipsskiva rätt över och sen tapet men behöver jag ha en OSB-skiva bakom för att förebygga sprickor?
Vägg med bröstpanel i nederdel och ovanliggande naken gipsskiva, isolering synlig där gips saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om panel och befintlig gips ligger på samma nivå går det utmärkt att bara sätta en ny gips över. Undvik att nya gipsen får skarvar precis i gamla skarven bara.
 
  • Gilla
Mezts
  • Laddar…
Toppen. Tack för svar. Väldigt uppskattat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.