haavard skrev:
Är osäker. Tror det är dubbelgips eller gips + isolering. Kan säkert kombineras med OSB.
Det ligger isolering mellan yttervägg (vilket är tegelfasad) och innerväggen. Ett alternativ jag har med är att skära bort 120cm från golvet och lägga in gips våggrätt. Sen ett lager gips på det. Dock så försvinner den goda upphängningsförmågan jag helst skulle vilja ha.

haavard skrev:
Står garaget närmare huset än 4 meter är det inte tillåtet.
Hmm, har nog nämt det innan men jag har 2 meter mellan hus och garage.. båda byggda för snart 5 år sedan och jag har bara spånskiva på insidan av garaget.
Nä, jag har inte byggt det själv..

Tacksam för era synpunkter, utförandet blev enkelgips stående en liten bit över golvet. Ca 10 cm upp på gipsen samt under in till syllen tätade jag med badrums tätskikt 4ggr (överblivet från tidigare badrum). Utanpå (som list) sätter jag en tryckimpregnerad bräda som jag tätar mot golv. Detta bör hålla en tid framöver.

Det blir nog bra.. Det var det jag hade i tanke med list..
Hade inte behövt vara tryckt men väl en oljad o målad hade funkat fint också..

Får vi se en bild eller två på renoveringen?
Är ju alltid kul o se hur fint folk har i sina garage..

skulle vara intressant med bilder, ska till och isolera och sätta skivor i mitt eget garage här strax. Har haft liknande funderingar som dig gällande tätning mot vatten osv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.