Min nya fristående spis behöver höjas ytterligare 1 cm, även efter att jag skruvat upp fötterna till max, för att komma i höjd med diskbänk. Tänkte lägga en skiva på golvet, 1-2 cm hög. Förslag på material/typ av skiva? Golvet är svart så den bör vara mörk. En variant är ju att såga till en billig bänkskiva av laminat.

B Blander skrev:
Min nya fristående spis behöver höjas ytterligare 1 cm, även efter att jag skruvat upp fötterna till max, för att komma i höjd med diskbänk. Tänkte lägga en skiva på golvet, 1-2 cm hög. Förslag på material/typ av skiva? Golvet är svart så den bör vara mörk. En variant är ju att såga till en billig bänkskiva av laminat.
Plast? Vi har svart glidplast på jobbet

Du är säker på att sockeln på spisen inte går att höja?
Jag har vid några tillfällen lagt förhöjning under spisar och då försökt matcha golvet så gott det går, en kund hade furugolv och då körde jag limfog av furu som jag lackade för att matcha så hyfsat mot golvet och vid ett annat tillfälle var det svårare att matcha golvet så då fick sockeln till skåpen utgöra förlaga.
Annars blir det hyfsat diskret med en vit förhöjning om spisen är vit.

B Blander skrev:
En del lux o hva har både ställbara fötter och teleskopsockel. Men du kanske redan kollat

Hittade svart hyllplan, 600 mm djupt, 15 mm högt, som jag sågade till. Funkar bra. Får bli lösningen tills vidare. Tack för alla svar!

• Gilla
Violina
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.