W
Då är du tvärtemot mig, kan det gå åt skogen så gör det oftast det där jag är med, kommer väl inte på nåt på rak arm. Dock så tror jag inte att jag har varit i närheten av det där :rofl:
Man ska ta livet med en klackspark och garva åt eländet emellanåt. Det är ju trots allt ersättningsbara saker.
Kul att du delar med dig, fick mig ett gott skratt :crysmile:

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Bjuder på det!
Var lite tanken med tråden.
Även om jag var lite bitter i stunden.

• Gilla
1
  • Laddar…
S
S sinuslinus skrev:
Jag rensade tvättställsvattenlåset från hårgegga imorsen men resten av dagen gick helt okej! :lying:
Hmm, skulle varit en (y) och inte en :lying:.
:rofl:

Gjorde något som man egentligen inte vill erkänna...
I fredags så skulle vi äta pizza, för en gångs skull så skulle naturligtvis hela familjen följa med och hämta. Normalt är detta en syssla som får utföras av mig enbart.
Till saken hör att jag hämtat bilen från service och alla barnstolar var flyttade. Så med skrikande barn så fick man stå i mörkret och kylan och spänna fast två barnstolar.
Sätter oss i bilen och backar, känner det tar stopp. Jaha det var den motorvärmaren...

Den var inte på, så fläkten gick inte. Och i kaoset hade jag lyckats ta bort det mjukisdjuret som jag sätter på ratten som skall få en att tänka efter och dra ut sladden.
Fick spendera lördagen under bilen och fixa. Lyckligtvis så gick inget sönder förutom att uttaget lossnade i kofångaren.

• Gilla
Ljus
  • Laddar…
Det där är ett symptom på att man har händelserikt liv. Det är inget att skämmas över utan något man ska vara glad över!

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Jag vann inget på bingolotto och frugan bröt av en lösnagel i går. Undrar vilka olyckor som ska drabba oss i dag...:worried:

• Gilla
zsimpey och 2 till
  • Laddar…
Tillägg till #1

Inser att min förträngningsförmåga är utmärkt.
Kom på att gårdagen började med att hustrun skulle åka och handla några sista julklappar men kommer tillbaka in efter två minuter och berättar att det inte finns luft i ett av hjulen på bilen.....

Skit händer men nu är det en ny dag:D

God jul alla

• Gilla
sunqan och 2 till
  • Laddar…
Stressad som fan inför julen, besök kommer på lördagen o ska rulla in släpvagnen bakom gästhuset, såsom ja gjort 100 tals gånger tidigare, smäller den rakt in i utedelen på luftvärmepumpen, någonting händer o de fräser ut både de ena och de andra, felsökning får ske när ja kommer hem !

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Kommer ner i källaren för att kolla till pannan(läs smita undan ett tag). Möts av en trevlig blandning som tryckt upp genom golvbrunnen. Inte så mycket men uppenbarligen är det stop mellan huset och trekammarbrunnen. Bara att hoppa i rätt kläder och asa fram slang, iller och börja spola från brunnen. Sen spola av golvet i pannrummet och plocka in prylarna igen. Klart på mindre än en timme så julfriden är nu total.

• Gilla
Ljus och 1 till
  • Laddar…
Får väl dela med mig av helvetesnyåret några år tb. Bor på landet med 5 hästar å egen brunn. Lagat trerätters hela dagen till familj och släkt. Ute är det minus 15 och snön yr. Kl 17.30 dags för dusch. Inget vatten. Hm brytaren igen? Näpp. Lite felsökning visar att pumpen brunnit. Hmm några helgdagar innan vi kan få hit en ny. Åker 2 mil för att familjen ska få duscha. Hämtar 5 st 25 litare vatten hos bonden. Fortsätter med det 3 ggr per dag i 3 dagar tills en polare som jobbar på Ah....ls snabbfixar en ny pump från Karlstad som kommer innan det blir helg igen. Nytt problem. Vattenanslutningen är ca 3 m ner i brunnen. Jag är för tjock ihop med stegen. Ringer ny mager kompis som dessutom är elare som fixar biffen. Inga problem med att fördriva tiden den långhelgen.

• Gilla
Snål-Jocke och 3 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Dan innan julafton....

Höggravid fru beräknad den 24/12
Börjar få lite känningar och att det är på gång.

Vi bor på en ö och bron är paj... fastnat i öppet läge..... Lagom uppstressande....

24/12 vvb började läcka för ett par dagar sen så vi har haft en 60l inkopplad som på julafton tackade elpatronen för sig....

Aja nu e julen över den blev bra med god mat och all och bebisen har fortfarande inte kommit så just nu är det lugn o ro

• Gilla
xdigger och 7 till
  • Laddar…
F flipflash skrev:
Dan innan julafton....

Höggravid fru beräknad den 24/12
Börjar få lite känningar och att det är på gång.

Vi bor på en ö och bron är paj... fastnat i öppet läge..... Lagom uppstressande....

24/12 vvb började läcka för ett par dagar sen så vi har haft en 60l inkopplad som på julafton tackade elpatronen för sig....

Aja nu e julen över den blev bra med god mat och all och bebisen har fortfarande inte kommit så just nu är det lugn o ro
Skaffa båt...?

ricebridge ricebridge skrev:
Skaffa båt...?
Vi har ett gäng men dom ligger på land och isen ligger i viken 5-10cm

Blir helikopter eller svävare

Nu e bron fixad iaf

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Lika bra att ha båtar på land så här års.
Brukar bara bli elände med småbåtar i sjön när isen kommer.
Gillar tanken på svävare till BB.
Lycka till!

• Gilla
flipflash och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.