Nu är jag trött på att bli skinnad varje gång jag behöver blad till multimastern.Så nu har jag beställt en adapter från England så att det går att använda Bosch blad eller ännu hellre Craftomat från Bauhaus som kostar en fjärdedel mot orginalbladen enligt kompisen som har en GOP så är dom lika bra som Bosch bladen

Vilken sajt köpte du adaptern ifrån?

På min multimaster passar bosch och noname blad utan adapter....(Ej snabbfäste)
Köper mina blad på Jula och tycker de averkar bra och håller minst lika länge som feins.

Jag har snabbfäste så dom passar inte utan modfiering och jag varken orkar eller vill lägga tid på att slipa upp spår i dom så att dom passar

Håller inte med om att Julas sågblad (som passar till snabbfästet) håller mer en liten bråkdel mot Feins orginal. Jag håller däremot med om att Feins orginalblad är svindyra, men de fungerar.

Jag tycker inte att Feins är av någon högre kvalitet, man sågar inte speciellt mycket innan det börjar luta skogsbrand, ja jag har provat olika hastigheter och det blir detsamma.

Craftomats blad är identiska med Bosch, men någon fjärdedel handlar det inte om, standardbladet kostar strax under hundringen medan bosch orginal strax över, skiljer kanske 30-40 kr så 25-30% billigare är det snarare. Men ingen anledning att köpa orginalbladen så vitt jag märkt

Nu menade jag en fjärdedel mot Feins blad

Ahh ok, hur som helst billigare, vilket är det viktigaste. och som diskuterats i en annan tråd är det samma blad som bosch, t.o.m modellbeteckningarna är samma. Hur de är jämfört med Fein vet jag dock inte.

Jag tycker Conrad har bra priser på fein blad : det lilla (35mm) kostar 166kr styck (3 pack). Jag har inte letat så hårt efter boschblad men jag hittade på verktygsproffsen (32mm) 156 kr styck?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.