31 128 läst ·
23 svar
31k läst
23 svar
Skillnad på kulörer ljus mörk Falu Röd ??
Ni kan kolla in vårat hus, finns på min projekttråd, villa LungströmAnneli85 skrev:
Vi har faluröd ljusröd med röda knutar och vindskivor, tegelfärgade betongpannor, röda plåtdetaljer och även plåttaket
hej! Ursäkta att jag hoppar in och frågar här i er tråd. Sååå fint ni har det. Vi ska också välja faluröd ljus och betongpannor (eller tegel). Vet du EXAKT vilken takpanna (antar att det är en Benders eller?) tycker det är svårt att matcha men med era bilder så ser det ut att vara riktigt bra matchat. Vi vill gärna ha ett så monokromt utseende som möjligt.
Hojte skrev:
Hojte skrev:
Ni kan kolla in vårat hus, finns på min projekttråd, villa Lungström
Vi har faluröd ljusröd med röda knutar och vindskivor, tegelfärgade betongpannor, röda plåtdetaljer och även plåttaket[/
hej! Ursäkta att jag hoppar in och frågar här i er tråd. Sååå fint ni har det. Vi ska också välja faluröd ljus och betongpannor (eller tegel). Vet du EXAKT vilken takpanna (antar att det är en Benders eller?) tycker det är svårt att matcha men med era bilder så ser det ut att vara riktigt bra matchat. Vi vill gärna ha ett så monokromt utseende som möjligt.
Hej tack så mycketS Stuga2022 skrev:hej! Ursäkta att jag hoppar in och frågar här i er tråd. Sååå fint ni har det. Vi ska också välja faluröd ljus och betongpannor (eller tegel). Vet du EXAKT vilken takpanna (antar att det är en Benders eller?) tycker det är svårt att matcha men med era bilder så ser det ut att vara riktigt bra matchat. Vi vill gärna ha ett så monokromt utseende som möjligt.
Det är faktiskt st. Eriks mjöbäcks pannan Mp-105 tegelröd
https://steriks.se/produktsortiment/tak/betongtakpannor/mjoback-matt-ytbehandlad-2-kupig/
Det var dock inget vi tänkte på när vi valde pannor eftersom dessa var standard från husleverantören.
Klicka här för att svara