Claes Sörmland
Anneli85 Anneli85 skrev:
Hej Claes, har du någon rekommendation på kulör till hängrännor (plåtdetaljer).
Vi ska måla vårat hus I faluröd eller faluröd ljus & har Vittinge tegel.
Mvh Anneli
Ingen aning. Vi har vanliga svarta på huset. Men du kanske tänker att det ska målas in?

Anneli85 Anneli85 skrev:
Hej Claes, har du någon rekommendation på kulör till hängrännor (plåtdetaljer).
Vi ska måla vårat hus I faluröd eller faluröd ljus & har Vittinge tegel.
Mvh Anneli
Ni kan kolla in vårat hus, finns på min projekttråd, villa Lungström
Vi har faluröd ljusröd med röda knutar och vindskivor, tegelfärgade betongpannor, röda plåtdetaljer och även plåttaket

Hojte Hojte skrev:
Vi har faluröd ljusröd med röda knutar och vindskivor, tegelfärgade betongpannor, röda plåtdetaljer och även plåttaket
Wow, så fint. Tack för det!
Vet du vilket märke/färgkod ni har på era plåtdetaljer?

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ingen aning. Vi har vanliga svarta på huset. Men du kanske tänker att det ska målas in?
Ja, vi kommer måla in allt i falurött & vill att plåtdetaljerna ska smälta in.

Anneli85 Anneli85 skrev:
Wow, så fint. Tack för det!
Vet du vilket märke/färgkod ni har på era plåtdetaljer?
Japp det är
Tegelröd Lindab 742 (RAL 8004)

hej! Ursäkta att jag hoppar in och frågar här i er tråd. Sååå fint ni har det. Vi ska också välja faluröd ljus och betongpannor (eller tegel). Vet du EXAKT vilken takpanna (antar att det är en Benders eller?) tycker det är svårt att matcha men med era bilder så ser det ut att vara riktigt bra matchat. Vi vill gärna ha ett så monokromt utseende som möjligt.

Hojte Hojte skrev:
Japp det är
Tegelröd Lindab 742 (RAL 8004)
Hojte Hojte skrev:
Vi har faluröd ljusröd med röda knutar och vindskivor, tegelfärgade betongpannor, röda plåtdetaljer och även plåttaket[/

hej! Ursäkta att jag hoppar in och frågar här i er tråd. Sååå fint ni har det. Vi ska också välja faluröd ljus och betongpannor (eller tegel). Vet du EXAKT vilken takpanna (antar att det är en Benders eller?) tycker det är svårt att matcha men med era bilder så ser det ut att vara riktigt bra matchat. Vi vill gärna ha ett så monokromt utseende som möjligt.

S Stuga2022 skrev:
Hej tack så mycket :)
Det är faktiskt st. Eriks mjöbäcks pannan Mp-105 tegelröd
https://steriks.se/produktsortiment/tak/betongtakpannor/mjoback-matt-ytbehandlad-2-kupig/

Det var dock inget vi tänkte på när vi valde pannor eftersom dessa var standard från husleverantören.

• Gilla
Stuga2022
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Hej tack så mycket :)
Det är faktiskt st. Eriks mjöbäcks pannan Mp-105 tegelröd
[länk]

Det var dock inget vi tänkte på när vi valde pannor eftersom dessa var standard från husleverantören.
Tack för snabbt svar. Ska kollas in nu!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.