Hej

Finns det någon vänlig själ här som kan förklara vad det är för skillnad på de olika paketen som finns för Fein Multimaster.

/Jonas

Den billigaste har skruvfattning på verktygen medans de två övre har snabbfäste istället, klart värt mellanskillnaden samt att jag har för mig att den billiga modellen inte kommer med hård väska.
Sen skiljer det på tillbehör, jag valde Top då det följde med lite trevliga tillbehör... som dammsugskoppling och lite sånt.

Man är dumsnål om man väljer snikutföranden, Top är det givna valet... Okej man kanske inte använder allt som följer med. Inte direkt i alla fall. Nu har jag haft Top i snart 2 år och äntligen börjat använda nästan allt som följde med så nog är det alltid bra att ha "fullutrustad" låda.

På Feins hemsida borde du kunna se skillnaderna mer detaljerat. Sen håller jag med End, top/top plus är det givna valet. Snikvarianten går lös på runt 1200-1300kr medans top plus går för ca 2100kr. Valet var lätt för mig iaf.

Precis, Top Plus är det som gäller... jag köpte Select först men ångrade mig, åkte tillbaka med den obrutna kartongen och bytte till Top Plus direkt istället, inte ångrat mig en sekund.

Eftersom tillbehören är snuskigt dyra så är det mer ekonomiskt att köpa tex Top-kitet då det medföljer en hel del prylar. Så tänkte jag när jag köpte mitt 250Q Top-kit iaf :-)
Dessutom är snabbfästet för verktygsbyte guld värt!
Håller med allt som skrivits ovan mao...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.