Hej
Är det någon som byggt en "Skiftesgård" via Willa Nordic?
Erfarenheter ?
Ris & Ros ?
 
Vi har INTE gjort det uteslutande pga. en misslyckad försäljning. Willa Nordics/Skiftesgårdens försäljningsmodell användes inte och vi fick inte träffa arkitekten samt att vi luskade fram några rätt otrevliga referenser för just denna säljare. Hade det inte varit för denna säljare hade vi byggt en Skiftesgård med WN.

Vi bygger vår "Skiftesgård" med en konkurrent istället, för läckrare kåkar och mer utstuderade planlösningar och helhetstänk återfinnes sällan. Kolla t.ex de vackra linjerna som bygger upp exteriören på 150'an eller varför inte favoriten 156 (hur ser detta taket ut egentligen).

Skiftesgårdsarkitekten är i mina ögon duktig och praktisk och "komplett". Det blir inte lätta att flytta en enda vägg i framtiden, för allt är utstuderat "perfekt".

Och med den "amerikanska" öppenheten med öppna planlösningar i tre dimensioner så får man många "wow" både från hantverkare och andra besökare.

Men, som sagt var. Vi hade otur med en inkompetent lurendrejare till säljare. F.ö tycker jag att WN verkar seriöst och Nordiska Trähus har ju funnits med ett tag så....

Var ska ni bygga?

//MK
 
Hej MK och tack för ditt utförliga svar.
Vi kommer med största sannolikhet att bygga en skiftesgård som till viss del bygger på 174:an.
Vår arkitekt, vilken jag hyser största förtroende för, har ritat om hela huset enligt våra önskemål.
Vi har träffats ett antal gånger och han har även besökt platsen där vi ska bygga för att förvissa sig om att allt kommer att funka.
Vi kommer att bygga huset i bergslagen på en klippudde med vatten på tre sidor.
Trolig byggstart våren 04.
Det vore ju intressant att få reda på vilka representanter Du hade kontakt med.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.