Byggahus.se

Skidstahus

1. T
    Medlem · 19 inlägg

Tessan_4mom

Medlem
    Har någon köpt fritidshus från Skidstahus? Var det i så fall prisvärt. Ev besvikelser, leveranstid? ::)
    Vi funderar på ett hus om ca 60 kvm.
    Alla andra tips är glatt mottagna också

2. L
    Medlem · 74 inlägg

lindansare

Medlem

Re: Skidstahus

Vi begärde in offerter från dem till vårt fritidshus (ca 40 kvm + loft), men tyckte att de var för dyra. Vi valde istället att köpa ett timmerhus från ett snickeri i norrlans inland och pussla ihop det själv. Mycket prisvärt, välsågat och smidigt - men en hel del jobb.

3. Ranchn
    Medlem · Västerbotten · 623 inlägg

Ranchn

Medlem

Vi snart klar med vårt fritidshus från Skidstahus. Vi har köpt ett Nytorpet 15.
    Vi är jättenöjda. Skälet till vårt val av leverantör var säljarens flexibilitet och priset.
    Bilder kan du se om du följer länken i min signatur längst ned.

Lycka till med era val.

4. T
    Medlem · 19 inlägg

Tessan_4mom

Medlem

Hejsan
    Vad kul att se hur det blev Ranchn, ser väldigt fint ut.
    Hur mycket kostade det er förutom huset (på ett ungefär?)
    Gräv, schakt, fyllm, badrum, kök, osv. Var det något som tillkom son ni inte hade räknat med?

5. Ranchn

Ranchn

Medlem

Ja  visst blir det fint  ;)
    Priset beror ju förståss hur mycket man vill göra själv.
    Vårt pris hamnade på 765000 och då hade vi entrepenörer till grunden, elen, vatten/värme och själva huset.
    Det jag gör och bekostar själv är ytbeklädnad på vägg och golv, kök samt kakel/klinkers i badrum (ca 125000)
    Att huset blev så pass dyrt beror på en dyr braskamin, extra takhöjd och plusisolering.

Skulle jag bygga i dag skulle jag göra allt själv. Jag har följt bygget varje dag och det verkar inte alltför svart och produktionen på fabriken är anpassad för att kunden skall kunna sätta upp det själv.

Skicka gärna fler frågor om du har funderingar.

Vi kollade noga på olika fabrikat, men fastnade för just Skidstahus. Vi ångrar inte.

Du kan i princip komma med en egen ritning och de fixar ett hus åt dig.
    Dock kan jag tipsa om att möjlighetetn till 2,4m takhöjd i stället för 2,2m kommer troligtvis att upphöra. Så vill man ha "villastandard" får man kolla upp detta.

Kom och hälsa på vet ja!

6. N
    Medlem · 5 inlägg

Nwapa

Medlem

Hej

Är det någon som har köpt ett skidstahus tjugosex? Hur är skidstahus att ha att göra med över lag?

7. S
    Anonym

steelis

Anonym

Undrar vilken levernas ni tog 1.2 eller 3?
    /Steelis

8. Ranchn

Ranchn

Medlem

Vi valde leveransnivå 2, samt att vi valde plussisolering, farstu, samt en fet altan på 12,6 meter.

Undrar vilken levernas ni tog 1.2 eller 3?
    /Steelis[/quote]

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.