hyweu skrev:
Är på gång och ska bygga hus, har redan hittat en tomt, och har då funderat över bland annat Skidstahus, har dock inte fått någon prisuppgift eller leveransspecifikation, och undrar därför över en bild som jag såg på nätet (deras hemsida), där takkonstruktionen var med gummiduk och reglar?? Har bildat mig den uppfattningen att ett trätak med papp och rejäla läkt är det rätta, och undrar därför om vad erfarenheterna av gummiduk är? Eller om man kanske kan välja bort detta och vad priset isådana fall blivit?
Själv har jag inga erfarenheter av Skidstahus och inga bekanta som byggt med dem. Det enda jag vet är att man skall se till att få en ordentlig leveransdeklaration. :) Samla uppgifter från flera husföretag och jämför. Det finns flera prisvärda alterativ och det är viktigt att man tror på den tekniska uppbyggnaden. :-/ Man kan ju bli snurrig för mindre och det finns så mycket att tänka på.

Begär offert och även om muntliga avtal gäller se till att skriva upp och få bekräftelse på det ni kommit överens om.

Själv kommer jag att bygga en större tillbyggnad med Vittjärvshus med tiden. Vid en så stor affär är det viktigt att inte förhasta sig så jag låter det ta sin tid. Lycka till.

Inga problem att få med 240 mm isolering från skidstahus även om standardväggen är på 190mm...

Jag ska bygga i Södertälje och har kontaktat bl. a. Skidstahus. Har en hel del funderingar på deras isoleringsstandard. Tak verkar ok. men grund verkar vara i det klenaste laget. Väggar... hum hur mycket vinner man på 240 i jämförelse med 190 m.m Men det som jag tycker vara mest tveksam med Skidstahus är deras undertag som består av en duk. Annars verkar Skidstahus ok för min del. Prismässigt är de billigare än tex LB, Trivselhus, Brahus, men det kanske kan förklaras av ovanstående och att huset inte är grundmålat vid leverans. Någon som har tankar kring detta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.