3 463 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Skicka en bild på din stuga!
Hej Alla glada Stugägare
Jag efterlyser bilder på stugor i modul/blocksystem ca 35-40 kvm. Om just du har ett fritidhus som du rekommenderar, tipsa gärna. Jag behöver nya ideer, har den sista tiden haft "torka" på den fronten.. Att titta på ritningar över stugor hos de olika stugleverantörerna är inte lika kul och lite svårt att få en översikt på hur det verkligen kommer att se ut.
Tacksam för ALLA stugbilder!
Eva
Jag efterlyser bilder på stugor i modul/blocksystem ca 35-40 kvm. Om just du har ett fritidhus som du rekommenderar, tipsa gärna. Jag behöver nya ideer, har den sista tiden haft "torka" på den fronten.. Att titta på ritningar över stugor hos de olika stugleverantörerna är inte lika kul och lite svårt att få en översikt på hur det verkligen kommer att se ut.
Tacksam för ALLA stugbilder!
Eva
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Tror du att slutresultatet blir så annorlunda beroende på tillverkningsmetod ?!eerieva skrev:Hej Alla glada Stugägare
Jag efterlyser bilder på stugor i modul/blocksystem ca 35-40 kvm. Om just du har ett fritidhus som du rekommenderar, tipsa gärna. Jag behöver nya ideer, har den sista tiden haft "torka" på den fronten.. Att titta på ritningar över stugor hos de olika stugleverantörerna är inte lika kul och lite svårt att få en översikt på hur det verkligen kommer att se ut.
Tacksam för ALLA stugbilder!
Eva
I slutändan torde det väl vara typen av panel etc som avgör - stående, liggane, timemrhus etc ?
Den stora frågan är väl iof hur man monterar huset. Hur lätt/billigt det blir etc, samt övriga konstruktionsfördelar/nackdelar...
Nått jag har saknat i min jakt på fabrikat är dock känslan för hur olika storlekar på rum upplevs invändigt. Det är lätt att skissa upp en planritning, men hur känns det egentligen med en toa på 1.6 x 2 m (just den storleken har vi iof hemma så den var lätt) eller hur stort är ett loft med 1.6 i nockhöjd egentligen
Du tittade på hur CABodens mariefred såg ut färdigt va ?
http://www.caboden.se/bilder/mega/mariefred/mariefred_s.gif
med loftet:
http://www.caboden.se/bilder/mega/sovloft_mega_s.gif
/K
PS: Vi bokade en CABoden onsala idag - slutvelat
Hej Klas
Anledning till att jag efterlyste bilder på stugor i modul/blocksystem är för att få särskilda tips om vissa Leverantörer eftersom jag själv kommer att hålla mej till den kategoring.
Du nämner i din blogg att
"Försäkringspremien" hade blivit mer än 10 kkr annars, om jag hade väntat med beställningen"
Jag är gröngöling inom det här, skulle du vilja förklara vad som menas.
/// Eva
Anledning till att jag efterlyste bilder på stugor i modul/blocksystem är för att få särskilda tips om vissa Leverantörer eftersom jag själv kommer att hålla mej till den kategoring.
Du nämner i din blogg att
"Försäkringspremien" hade blivit mer än 10 kkr annars, om jag hade väntat med beställningen"
Jag är gröngöling inom det här, skulle du vilja förklara vad som menas.
/// Eva
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Hehe, förstår om det var lite oklart, med "Försäkringspremien" menar jag att om jag hade väntat med beställningen på grund av att jag var orolig för att ligga ut med förskottsbetalningen så länge, så hade det kostat mig ca 10000 kr.eerieva skrev:Hej Klas
Anledning till att jag efterlyste bilder på stugor i modul/blocksystem är för att få särskilda tips om vissa Leverantörer eftersom jag själv kommer att hålla mej till den kategoring.
Du nämner i din blogg att
"Försäkringspremien" hade blivit mer än 10 kkr annars, om jag hade väntat med beställningen"
Jag är gröngöling inom det här, skulle du vilja förklara vad som menas.
/// Eva
Dvs det hade kostat mig den summan att "försäkra" mig mot att pengarna skulle försvinna (inte så troligt) eller minska i värde (inflation och ingen ränta på inbetalningen) under de 3-4 månader som jag ligger ute med dom i "onödan".
Har du kommit någon vart i ditt sökande då ? Är CA boden fortfarande aktuellt eller tittar du mest på någon annan nu ?
/K
Hej
Jaha, det var så du menade. OK, då är jag med
Jodå, fick precis en bild från Christer på CA-boden på stugan Björbacka - kanonfin -efter mycket jakt på flera offerter så blir det den. Precis som du säger, slutvelat!
Idagsläget är skogen nertagen på tomten, förhandsbesked på bygglovet blev positivt och bollen ligger nu hos Lantmäteriet för avstyckning. Egentligen skulle man redan idag kunna rulla dit grävare och grusbil och förbereda grunden, men det känns lite bättre att dra igång på allvar när våren är på G. Avvaktar med att beställa stugan till våren, trots höjning.
Kul med din blogg, har lagt den som en av favoriterna så jag följer erat projekt med spänning. Lycka till!
MVH Eva
Jaha, det var så du menade. OK, då är jag med
Jodå, fick precis en bild från Christer på CA-boden på stugan Björbacka - kanonfin -efter mycket jakt på flera offerter så blir det den. Precis som du säger, slutvelat!
Idagsläget är skogen nertagen på tomten, förhandsbesked på bygglovet blev positivt och bollen ligger nu hos Lantmäteriet för avstyckning. Egentligen skulle man redan idag kunna rulla dit grävare och grusbil och förbereda grunden, men det känns lite bättre att dra igång på allvar när våren är på G. Avvaktar med att beställa stugan till våren, trots höjning.
Kul med din blogg, har lagt den som en av favoriterna så jag följer erat projekt med spänning. Lycka till!
MVH Eva
Klicka här för att svara