Upptäckt inför fogning att en rad klinker skevar i kryssen vilket jag stör mig på. Vet ej hur detta uppenbara undgick min blick vid läggning, men nu är det som det är. Antagligen förskjöts den när nån av hattarna skruvades på. Fixen har härdat under helgen och för sent att justera nånting. Fogens nyans liknar plattorna, kanske maskerar det skevningen? Eller finns det nåt välbeprövat knep att ta till för att minska den mest iögonfallande skevningen utan att behöva bryta loss hela raden?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Beroende på vad det drar med sig och hur många plattor man måste lyfta så hade jag tagit bort och gjort om för det där går inte att trolla bort och man kommer se det för all framtid och reta sig som fan...
Ju fortare man tar bort dem ju enklare är det ju... så bara på med släggan
Ju fortare man tar bort dem ju enklare är det ju... så bara på med släggan
Jo jag är rädd för det. Men innan jag började med att knacka bort plattor så tänkte jag att lite justering med vinkelslipen kanske kunde göra skillnad. Det blev mindre iögonfallande men vad tycker ni? Kanske ojämnheterna försvinner i fogningen? Se före och efter här nedan.Paul-Staffanstorp skrev:
Det syns inte på bilden kanske, men fogen är lite bredare nu. Kan bero på att bilden till höger är tagen på längre avstånd. Tittar man noga ser man att fogen svänger lite pga justeringen. Skall jag nöja mig med detta? Det skulle ju bespara mig en hel del extrajobb.Paul-Staffanstorp skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ok, ja det ser inte ut som samma "kryss" ju men om du kan nöja dig med det är det bara du som kan svara på.lärjungen skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Finns det ett tätskikt under plattorna?
Jag hade inte vågat masera plattorna med vinkelslipen utan nån form av djupstopp, om det måste vara tätt under...
Jag hade inte vågat masera plattorna med vinkelslipen utan nån form av djupstopp, om det måste vara tätt under...
Här en bild på lite avstånd. Krysset längst till höger är det som jag visat närbilder på. För mig är det svåra vetskapen hur det sett ut och hur jag löst det. En besökare skulle kanske inte alls reflekterat över det. Det är nog lite därför jag vänder mig till er här på forumet 😁 jag kan störa mig på minsta lilla på en sjuklig nivå bara för att jag vet om det.
Helt enig. Jag var väldigt noga med att inte gå djupt utan bara ta de första millimetrarna nedåt. Plattorna är 10mm och under finns flera mm fix så jag är helt säker på att jag inte gått för djupt.Dan_Johansson skrev: