fick fönster bytta i höstas och fodren som sattes upp var grundmålade...skulle inte vara några problem att måla dem "på riktigt" nu på sommaren...

Nu när jag tagit ned fodren för att tvätta och måla dem har jag upptäckt att flera av dem slagit sig ganska mycket...borde snickaren byta ut dessa som en garantiåtgärd?

Tar du ner fodren för att måla?

johanfa skrev:
fick fönster bytta i höstas och fodren som sattes upp var grundmålade...skulle inte vara några problem att måla dem "på riktigt" nu på sommaren...

Nu när jag tagit ned fodren för att tvätta och måla dem har jag upptäckt att flera av dem slagit sig ganska mycket...borde snickaren byta ut dessa som en garantiåtgärd?
Nej. Det är trä, trä rör sig.

Varför målade du inte dom på plats?

Fick rådet att tvätta med målartvätt innan den riktiga målningen ... tänkte att det var enklast att slabba med det med nedtagna foder... det var inte jättemånga...

johanfa skrev:
Fick rådet att tvätta med målartvätt innan den riktiga målningen ... tänkte att det var enklast att slabba med det med nedtagna foder... det var inte jättemånga...
:eek:

Då är det ju ett självförvållat problem. Blanda inte in snickaren om du inte vill ge honom en bra historia att berätta för sina kollegor ;-).

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
S
johanfa skrev:
kunde tvättat dom på plats. har du koll så dom kommer på rätt plats?

Japp de är numrerade... och skevheten upptäckte jag medan de fortfarande satt uppe... de satt nämligen inte skruvade med speciellt många skruv... så nej jag vill inte gå med på att det är självförvållat ;)

• Gilla
1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.