Har en dörr som är skev, övre hörnet böjer lite utåt från karmen så att säga.
Någon som har rätat ut en dörr och har några handfasta tips att komma med? Är en gammal spegeldörr, i övrigt bra skick.
 
Du kilar dörren... Dvs sågar ett spår på den sida som det buktar emot.. Dunkar i kilar och vips dörren blir rak... Ibland kan det krävas att du kilar från båda hållen beroende på vart detr buktar och hur dörren ser ut...
 
mr Z skrev:
Du kilar dörren... Dvs sågar ett spår på den sida som det buktar emot.. Dunkar i kilar och vips dörren blir rak... Ibland kan det krävas att du kilar från båda hållen beroende på vart detr buktar och hur dörren ser ut...
Okej! I och med att det är ett hörn så känns det som att det är träkirurgiskt ingrepp av högre skolan men det ska nog gå bra. Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.