Hej!
Min sommarstuga har en grävd brunn där översta cementringen blivit lite förskjuten. Den ligger alltså inte helt kant-i-kant med underliggande cementring.
Såg på annat forum att man inte bör reparera brunn där cementringarna förskjutits utan istället gräva ny brunn, stämmer det?
Eller går det gräva bort jorden runt brunnen och putta cementringen i rätt läge?
Min sommarstuga har en grävd brunn där översta cementringen blivit lite förskjuten. Den ligger alltså inte helt kant-i-kant med underliggande cementring.
Såg på annat forum att man inte bör reparera brunn där cementringarna förskjutits utan istället gräva ny brunn, stämmer det?
Eller går det gräva bort jorden runt brunnen och putta cementringen i rätt läge?
Torptjejen skrev:
Kom inte iväg till torpet förrän nu och såg då att brunner är så vattenfylld så det går inte se inuti den att ringen är skev. Däremot ser det ut som att det är otätt utanför cementringen där som den glidit inåt, om ni förstår vad jag menar.P Prodigys skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara