Hej!
Min sommarstuga har en grävd brunn där översta cementringen blivit lite förskjuten. Den ligger alltså inte helt kant-i-kant med underliggande cementring.

Såg på annat forum att man inte bör reparera brunn där cementringarna förskjutits utan istället gräva ny brunn, stämmer det?

Eller går det gräva bort jorden runt brunnen och putta cementringen i rätt läge?
 
Hej, den översta går nog att fixa på det sätt du beskriver, värre med den längre ned
 
En bild hade hjälpt en hel del
 
P Prodigys skrev:
En bild hade hjälpt en hel del
Återkommer i morgon med bild...
 
H håbbe1961 skrev:
Hej, den översta går nog att fixa på det sätt du beskriver, värre med den längre ned
Åh, låter lovande. :-)
 
Torptjejen Torptjejen skrev:
Återkommer i morgon med bild...
P Prodigys skrev:
En bild hade hjälpt en hel del
Kom inte iväg till torpet förrän nu och såg då att brunner är så vattenfylld så det går inte se inuti den att ringen är skev. Däremot ser det ut som att det är otätt utanför cementringen där som den glidit inåt, om ni förstår vad jag menar. Brunn med vatten och synlig skev cementring bland löv och mossa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.