3 571 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Skeppsgolv & laminatgolv
Någon som vet nåt om kvaliteten på golvtillverkare Berg&Bergs golv http://www.bergundberg.de/
Någon som har Quicksteps laminatgolv ? Är det bra ?
Någon som har Quicksteps laminatgolv ? Är det bra ?
Jag la 60kvm Berg & Berg i helgen, Ek Lack Ruter. Bra passform och lätt att lägga. Enbart 1 skadad planka på 25 paket (Fjädern var sönderstött, kan vara fraktskada).
Tidigare har B&B varit besvärliga att lägga enl. mina snickare men kvaliten har höjts rejält på sista tiden. Bl.a ska kontruktionen not/fjäder ha ändrats.
Snickarna sa också åt mig att ha koll på kvistarna, ibland kan dom ha missat spckling och lackning. Själv har jag en sådan kvist, men enl. snickarna ska man kunna fp ut B&B och fixa till sådana missar.
Kanske förutsätter att man bor nära dem (Kallinge, Ronneby,Blekinge) - vad vet jag.
Resultatet är helt underbart. En snygg, relativt mörk lackad ekparkett.
//MK
Tidigare har B&B varit besvärliga att lägga enl. mina snickare men kvaliten har höjts rejält på sista tiden. Bl.a ska kontruktionen not/fjäder ha ändrats.
Snickarna sa också åt mig att ha koll på kvistarna, ibland kan dom ha missat spckling och lackning. Själv har jag en sådan kvist, men enl. snickarna ska man kunna fp ut B&B och fixa till sådana missar.
Kanske förutsätter att man bor nära dem (Kallinge, Ronneby,Blekinge) - vad vet jag.
Resultatet är helt underbart. En snygg, relativt mörk lackad ekparkett.
//MK
På kvisthål har jag hört att man skall måla på Shellack, före vanlig målning/lackande, för att kvisthålen inte skall ge ifrån sig kåda som blir till gula märken. Som jag fattat det gäller det på alla träslag, även dörrkarmar av furu.
Klicka här för att svara