Hej,
Jag har en skena i taket som jag vill köpa spotlight till. Hur vet jag vad jag har för skena och vart hittar jag belysning?

Jag har glömt bort vad som installerades och jag får inte tag på elektrikern... Jag har för mig att det är 3-fas (det är tre spår)...

Hjälp...!?

Ta en bild så kanske vi kan hjälpa dig.

Det brukar sitta någon märkning på skenan eller skarvstycken/anslutning. Gör det inte det så är det bilder som gäller för det finns några olika system och dom är INTE kompatibla.

Det finns ingen faktura kvar efter elektrikern som det står vad för skensystem som monterades?

//Patrik

Det står GLOBAL XTS 4 16A 400V ImageUploadedByTapatalk1383588807.600194.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1383588818.256865.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

😳 iiii vad dyr den var. Nu kommer jag ihåg varför materialfakturan blev så dyr. Jag har 13 meter skena 😃

Då är frågan vart man hittar snygg belysningsarmatur till denna skena?

http://www.eldirekt.se/belysning-lampor/inomhus/skenor/3-fas Bara välja modell på armatur.
Finns säkert bra mycket mer om man söker runt lite. Jag hade valt led alla dar i veckan för dessa blir bra värma!
Har satt kilometervis av denna modell på skena och flera tusen armaturer.
Helt sjukt att stora välkända butiker får elda för kråkorna med att ha 35W halogen eller mer i varje armatur.

Tänk bara på att dela upp så att lasten blir så jämn det går över de 3 faserna bara när du monterar spottarna.

Jag har nog en del armaturer + delar och tillbehör till den där serien på lagret som jag kan sälja till bra priser om nåt är intressant.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.