Jag är på jakt efter en plåt som används för att skarva gips. Såg en på byggmarknaden som var gjord för utvändig gips men som kostade 100 kr för 3 meter. Denna hade en profil som såg ut som den var gjord för att ställa gipsen på för enkelt montage.

Jag behöver en för vertikal skarvning då jag har glesat med liggande 45x45 och vill slippa kortla. Finns det någon bättre produkt eller jag skall köpa spillplåt hos plåtslagaren?

Jag förstår din önskan men hade det inte gått fortare med att kottla i en 45*45 istället för att köra runt och leta skarvplåt eller plåt i övrigt ?
Blir en 45*45 i vägen för eldragningen kanske ? Och det är därför du inte vill kottla ??

Det är nog med tanke på snabbheten! Det var en snickarbekant som tipsade mig och sa att jag inte skulle stå där och kortla som en tok.

Har du inget plyfa spill och använda som kortlingsvirke? Den plåten som du söker säljs på 50m rullar hos bygghandeln, vet ej om man kan köpa per meter.

Jag så en rulle plåt som hade ett mönster i mitten när jag var där sist. Får fråga om det är den.

Om jag kortlar med plyfa så får den inget färst i reglarna men det spelar kanske ingen roll?

Det är den plåten, som är gjord för att kunna vikas på mitten. Det finns även en plåt som ej kan vikas. Plyfan behöver ej fästas i reglarna.

Klart, det är så nära mellan glesen att man inte kommer få något svaj. Någon plyfa har jag inte men väl en massa golvspånskivor som jag river upp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.