1 961 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Skarvar sticker ut på tapet (vinyl). Göra något efteråt?
Har för första gången i mitt liv tapetserat själv och dumt nog blev det vinyltapeter som var förklistrade. Första våderna drog jag i lite väl mycket när de var på väggen så att limmet försvann pga mina fingertoppar på vissa ställen i kanterna så att kanten har inte fäst ordentligt och sticker ut lite. Det ser inte jättebra ut. Kan man göra något åt detta såhär i efterhand? Har satt dom en liten aning omlott (egentligen ska dom sättas kant-i-kant) eftersom väggen där jag satte tapeten är lite "sned" (svårt att förklara, hade blivit fel hela vägen annars) så jag antar att det är tal om våtrumslim??
Någon som vet hur jag ska göra?
Försöker igen...Habbis skrev:Har för första gången i mitt liv tapetserat själv och dumt nog blev det vinyltapeter som var förklistrade. Första våderna drog jag i lite väl mycket när de var på väggen så att limmet försvann pga mina fingertoppar på vissa ställen i kanterna så att kanten har inte fäst ordentligt och sticker ut lite. Det ser inte jättebra ut. Kan man göra något åt detta såhär i efterhand? Har satt dom en liten aning omlott (egentligen ska dom sättas kant-i-kant) eftersom väggen där jag satte tapeten är lite "sned" (svårt att förklara, hade blivit fel hela vägen annars) så jag antar att det är tal om våtrumslim??
Klicka här för att svara