Inför ommålning av taket har jag börjat fundera på om man på något hyfsat lätt sätt kan bli av med takskivornas spår. Jag vill inte ge mig in på att skruva upp gips, med allt vad det innebär med att flytta ner taklist lampdosor osv

Jag har aldrig riktigt gillat de där skivorna, så det kanske efter 25 år vore dags att ta tag i det... Skivorna är i masonit med pappersdistansmaterial i bikakeform

Tak med synliga skarvar mellan masonitskivor och en central taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Masonit rör sig så även om du fogar så spricker det.
Limma upp microlit säger en del att det duger men jag hade absolut skruvat gips. Har gjort det i hela huset nu och det blir helt perfekt utan sprickor eller annat skit.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.