Hej!

Vad ska man ha för koppling för att göra en 90-graders skarv mellan två Wirsbo PePex- 20x2 -rör?

/MF

Är det en synlig koppling eller är det en koppling som kommer gjutas in??

Synlig

Undrar om inte vatette har någon förminskning 22-20. så du kan använda deras klämringskopplingar. Annars har Wirsbo egna vinklar till 20mm golvvärme slang
koplinsset med rsk nr: 241 7903 Vinkel med rsk nr: 241 7941

vaniljvodka skrev:
Undrar om inte vatette har någon förminskning 22-20. så du kan använda deras klämringskopplingar. Annars har Wirsbo egna vinklar till 20mm golvvärme slang
Hmm.. har inte dom där vinklarna gått ur sortimentet? Isåfall får man köra med en "vanlig" vinkel med invändiga gängor och komplettera med rätt dubbelnippel (2st) (ur fpl-px sortimentet, ska väl vara den som heter M28 R20).

MathiasS skrev:
[quote author=vaniljvodka link=1131298745/0#3 date=1131302929]Undrar om inte vatette har någon förminskning 22-20. så du kan använda deras klämringskopplingar. Annars har Wirsbo egna vinklar till 20mm golvvärme slang
Hmm.. har inte dom där vinklarna gått ur sortimentet? Isåfall får man köra med en "vanlig" vinkel med invändiga gängor och komplettera med rätt dubbelnippel (2st) (ur fpl-px sortimentet, ska väl vara den som heter M28 R20).

[/quote]

Finns med i senaste wirsbo katalogen iallafall. stämmer det du säger ang FPL kopplingar, slog i katalogen nu o kolla lite. Finns nog en uppsjö varianter på den här lösningen....

Finns det någon web-butik där jag kan hitta dem?

Jag brukar köpa saker från rinkaby, men hittar dem inte där. Kan bero på min okunskap....

ps. RSK 241 7903 ska väl vara RSK 241 7905?

snart_klar skrev:
Finns det någon web-butik där jag kan hitta dem?

Jag brukar köpa saker från rinkaby, men hittar dem inte där. Kan bero på min okunskap....

Grrr stämmer ;) ser lite snett ibland....

kolla med sigro.se

vaniljvodka skrev:
[quote author=snart_klar link=1131298745/0#6 date=1131312773]Finns det någon web-butik där jag kan hitta dem?

Grrr stämmer ;) ser lite snett ibland....

kolla med sigro.se[/quote]

Rinkaby har inte dessa artiklar, bara kompletta fördelare etc i ett visst sortiment. Patrik på Sigro fixar vilka saker som helst med RSKnr tillgängligt. Räkna dock med lite förlängd leveranstid, både för prisuppgift och prylarna.

Tack för alla svar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.