hej! har ett side by side skåp med ismaskin och har nu ändrat lite i köket vilket gör att jag skulle behöva skarva på de befintliga slangen med en extra slang på tre meter!
men vad ska jag använda för kopplingar å slangar så här ser slangen från skåpet ut.
har kikat runt lite och verkar som att en pex slang eller pem slang borde funka vad tror ni? och vad sska man ha för koppling så det inte läcker? vill ha plast rör som jag kan gömma lite snyggt och inte vanliga metall rör!
men vad ska jag använda för kopplingar å slangar så här ser slangen från skåpet ut.
har kikat runt lite och verkar som att en pex slang eller pem slang borde funka vad tror ni? och vad sska man ha för koppling så det inte läcker? vill ha plast rör som jag kan gömma lite snyggt och inte vanliga metall rör!
en sån här ska du ha, förlängningsslang 3m till ismaskin/kylskåp. är inte säker på att det är rätt gänga så det får du mäta!
http://www.wittsverige.se/Liebherr/...atillbehoer/3_m_slang_till_IceMaker_IceCenter
eller googla: förlängningsslang kylskåp för fler!
http://www.wittsverige.se/Liebherr/...atillbehoer/3_m_slang_till_IceMaker_IceCenter
eller googla: förlängningsslang kylskåp för fler!
Du behöver 1st http://www.jula.se/overgangsnippel-450213 3/4" och en slang som är tillräckligt lång med 3/4" anslutningar i båda ändar. Jula verkar inte ha någon men t.ex. Elgiganten har en som är 2,5m http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tillbehor-ovriga-vitvaror/A252008/aurora-tilloppsslang
Klicka här för att svara
