Jag ägnar en stor del av sommaren till att isolera vårt vindsplan och inom kort är det dags att dra rör för vatten till värme. Jag planerar dra Uponor Combipex 15x2,5 till radiatorerna. Genomföringen på bilden (rören är gängade) går mellan våningsplanen. Fråga; kan man skarva PEX på denna genomföring (det går att sätta en lucka vid skarven) eller bör jag såga upp golvspånet och dra rören direkt till FLVP?