1 781 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Skarva OSB och gips?
Hej,
Funkar det att sätta OSB på övre delen av väggen (cirka 70 cm) och nedre delen med gips (tänkte montera skivorna horisontellt)? Reglarna har 30 cm cc.
Jag har fiberplank i väggen och det är skitjobbigt att kortla för vägskåpen. Vill inte sätta OSB ¨+ gips då det kommer att sticka ut för mycket (väggen på ena sidan är 60 cm djup).
//Jocke
Funkar det att sätta OSB på övre delen av väggen (cirka 70 cm) och nedre delen med gips (tänkte montera skivorna horisontellt)? Reglarna har 30 cm cc.
Jag har fiberplank i väggen och det är skitjobbigt att kortla för vägskåpen. Vill inte sätta OSB ¨+ gips då det kommer att sticka ut för mycket (väggen på ena sidan är 60 cm djup).
//Jocke
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Vad ska du montera för ett kök där sen då ?
Har du cc300 så är där ju mycket att skruva i redan menar jag...
I annat fall hade jag valt plyfa istället då OSB inte är speciellt bra att skruva i och sen hade jag satt en 6mm gips där det ska kaklas bara när inredningen väl är uppe.
Har du cc300 så är där ju mycket att skruva i redan menar jag...
I annat fall hade jag valt plyfa istället då OSB inte är speciellt bra att skruva i och sen hade jag satt en 6mm gips där det ska kaklas bara när inredningen väl är uppe.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ok... ja då hade jag klätt väggen med plyfa istället och sen när inredning och bänkskiva är på plats så limmar du dit 6mm gips där du ska kakelsätta.
Tjocklek på plyfan kan du ju ta vad du har råd till utrymmesmässigt.
Det drar ju bättre i lite tjockare...
Tjocklek på plyfan kan du ju ta vad du har råd till utrymmesmässigt.
Det drar ju bättre i lite tjockare...
Klicka här för att svara