1 234 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Skarva laminatskivan under diskhon?
Vi hade tänkt lägga en skarv precis under diskhon Domsjö, Inbyggnadsdiskbänk. Dvs att vi sätter ihop två skivor precis i skarven och sätter diskon över. Vi tänkte skära den ena diskbänken som ett U. Resonemanget är att det ändå blir en skarv när man skär ut ett hål. Hänger ni med hur jag menar? Två små skarvar kommer dock att synas några centimter ut från båda sidorna.
Verkar det superdumt?
Verkar det superdumt?
Har du bild? PM mig gärna privat tack.
Kan funka vid hällen, men vid en diskho.....nej.
Visst blir det en slags "skarv" även under diskhon men den förutsätter jag att Ni dels behandlar med nåt som gör den vattenavstötande och dels tätar kanten på diskhon så där ska det inte komma vatten om det görs rätt.
Skarven däremot ligger helt öppen för vattnet, det är inget bra.
Oavsett vad det finns för nåt att täta skarven med så måste det vara det absolut sämsta stället att ha den på, just där det är som mest med vatten.
Så skulle jag aldrig göra!
Skarven däremot ligger helt öppen för vattnet, det är inget bra.
Oavsett vad det finns för nåt att täta skarven med så måste det vara det absolut sämsta stället att ha den på, just där det är som mest med vatten.
Så skulle jag aldrig göra!
Klicka här för att svara