6 215 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
Skarva flexxlang?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 584 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 584 inlägg
Tänkte använda elbutiks skarvar med låsbleck, kan inte dra några ledningar i taket på länge, men vill göra färdigt väggarna,
Då vill jag ju dra slang från uttag och strömbrytare, och får då klippa slangen nån meter ovanför väggen, för att senare när taket är mer färdigt skarva på flexxlang och dra i glesen i taket.
Fungerar det bra att skarva flexslang eller är det något man absolut ska undvika?
Då vill jag ju dra slang från uttag och strömbrytare, och får då klippa slangen nån meter ovanför väggen, för att senare när taket är mer färdigt skarva på flexxlang och dra i glesen i taket.
Fungerar det bra att skarva flexslang eller är det något man absolut ska undvika?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Låter som en utmärkt strategi! Dessutom mycket bra val av skarvmuffar, de är i princip ett krav!
//Patrik
//Patrik
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 584 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 584 inlägg
Tack för svaret, det verkar som om jag har köpt en annan sort de säljer, än de du länkar till, nämligen schneiders http://elbutik.se/product.html/skarvmuff-epr-l-med-lasbleck?category_id=1919Patrik_Hed skrev:
är den oxå ok att använda, annars har jag inte köpt så många ännu, så kan byta ut dem...
De du länkade till har jag inte lyckats navigera till på deras site via menyerna....
Redigerat:
Jodå den ska gå bra den med. Huvudsaken är att det är låsbleck annars kan rören/slangen dela på sig när man drar i tråden.Snailman skrev:
Finns vanliga släta skarmuffar men de ska man helst tejpa för att låsa dom.
Jag brukar köra smältlim med sådana muffar. Med smältlimmet ska man dock passa sig för tippen på limpistolen är rätt bra på att smälta flexslang har jag upptäcktNicke-85 skrev:
Produkter som diskuteras: "limpistolen"
Limpistoler
Limpistoler använder smältlim i stavar som värms upp inuti pistolen och appliceras sedan smidigt genom ett tryck på avtryckaren. Idealiska för hantverk, reparationer, dekorationer och till och med lätta byggapplikationer, de är oumbärliga
Läs mer
Det går ju det med men då har man ju den där sladden efter sig som inte alltid är så smidigt. Å det är ju inte alltid man har en massa uttag i närheten just när man drar slang.Realdoolar skrev:
Don släta muffarna köper man inte. Så enkelt är det. Borde förbjudas...
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 584 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 584 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden