Hej. Behöver lite hjälp.
Renoverar sovrum. Slitit ner alla tapeter..
Taket är struktur. Antagligen grängat.
Är totalt oerfaren så tacksam för råd.
Alla väggar skall bredspacklas. Har läst här att man behöver papper i alla hörn.. hade köpt glasfiber.. men läste att papper är det man använder.. so far so Good.. problemet är mellan vägg och tak.. Hur gör jag i skarven? Latexfog? Tänkt måla om taket men spacklar jag dit en spackelremsa? Hur behåller jag struktur utan att köpa dyr strukturfärg .. budgeten är redan överskriden
Min egna tanke var att här funkar kanske latexfogen bäst.. eller kan man typ fästa spackelremsa med tapetlim över för att behålla struktur och extremt sparsamt med spackel på skarven som blir?
Alltså.. Jag är helt nollad så alla tips är välkomna.
Bifogar bilder på TAK. SKARV MOT BETONG.. SKARV MOT GIPSVÄGG. samt en liten spackelremsa jag satte dit med tapetlim för att prova...

• Test av spackelremsa som är fastsatt med tapetlim på en strukturerad yta vid en skarv mellan vägg och tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av en skarv mellan en texturerad vit takyta och en jämnare väggyta, med en liten spackelremsa applicerad.
    Skapa konto
  • Vägg och takskarv i behov av renovering, med borttagen tapet och synlig struktur i taket.
    Skapa konto
  • Närbild på en vit strukturerad takyta med synlig grängad effekt, som diskuteras i en renoveringstråd.
    Skapa konto
  • Vägg med pålagd spackelremsa i hörn skuren mot vit strukturtak, renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Renoverat sovrum med oslipad spackelremsa applicerad längs skarven mellan vägg och strukturtak.
    Skapa konto
Redigerat:
Åsa Lund
Latex mot taket och måla takfärg 5 mm ner på väggen sedan

Tack.. känns som det rätta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.