Hej,
ska troligen byta ingjutna avlopp i vår källare i helgen, men tänker behålla en gammal avloppsslinga.
Det kommer bestå av följande: Rörstam utomhus gjutjärn->Nya plaströr med en skarv mot plaströr och en skarv mot gjutjärn.
Vet inte vilken dimension avloppen är ännu tyvärr.
Men om gjutjärnsavloppen är större än 110mm plaströr invändigt så kommer det vara bra då vi kan skjuta ut plaströret utanför huset för att kunna byta ut avloppen utomhus i sommar. Däremot så blir väl skarven från gjutjärn -> plaströr svårare då det känns som att vatten och skit kommer att ligga vid skarven? Ska man isåfall ansluta en 160mm->110mm plaströr så att vattnet faller?
Tänkte använde mig utav fernco kopplingar.
Tack på förhand.
ska troligen byta ingjutna avlopp i vår källare i helgen, men tänker behålla en gammal avloppsslinga.
Det kommer bestå av följande: Rörstam utomhus gjutjärn->Nya plaströr med en skarv mot plaströr och en skarv mot gjutjärn.
Vet inte vilken dimension avloppen är ännu tyvärr.
Men om gjutjärnsavloppen är större än 110mm plaströr invändigt så kommer det vara bra då vi kan skjuta ut plaströret utanför huset för att kunna byta ut avloppen utomhus i sommar. Däremot så blir väl skarven från gjutjärn -> plaströr svårare då det känns som att vatten och skit kommer att ligga vid skarven? Ska man isåfall ansluta en 160mm->110mm plaströr så att vattnet faller?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte använde mig utav fernco kopplingar.
Tack på förhand.
160 var för att vara säker att det högra röret är mindre än skarven så att vattnet faller och att det inte ligger vatten där?krilleman_215 skrev:
Det är en tvättstuga där bakom.
Klicka här för att svara