4 612 läst ·
15 svar
5k läst
15 svar
Skärm slocknar när jag trycker på strömbrytare
Sida 1 av 2
Tjena
Har upptäckt en liten konstig sak hemma hos mig.
När jag trycker på strömbrytaren till min lampa i taket så blinkar min skärm till, oftast slocknar i 2-3 sekunder till och med. Det är dock bara en av mina två skärmar som har problem med detta. Är inget stort problem men undrar lite om det är normalt och hur det hänger ihop.
Mvh Adam
Har upptäckt en liten konstig sak hemma hos mig.
När jag trycker på strömbrytaren till min lampa i taket så blinkar min skärm till, oftast slocknar i 2-3 sekunder till och med. Det är dock bara en av mina två skärmar som har problem med detta. Är inget stort problem men undrar lite om det är normalt och hur det hänger ihop.
Mvh Adam
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 609 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 609 inlägg
Det låter som om skärmen är ovanligt känslig för störningar på elnätet. Testa om problemet försvinner om kontakten vänds 180 grader eller kopplas till ett annat eluttag.
Hur mycket störningar det blir kan bero på vilken lampa som är kopplad till strömbrytaren (lysrör brukar vara värst).
Hur mycket störningar det blir kan bero på vilken lampa som är kopplad till strömbrytaren (lysrör brukar vara värst).
Yes, jag testade allt som du föreslog och har inte upplevt problemet sen dess. Tack Tack Magnus!Magnus E K skrev:
Vända på kontakten är en klassiker. Föräldrarna hade störningar på TV:n i sommarstugan (marksänd digital-TV) och de var upp och skruvade på antennen hela tiden. Jag noterade att störningen kom när kylskåpet gick igång (nyare Samsung skåp) så jag vände kontakten till kylskåpet. Farsan vart rätt snopen när störningen försvann...
Jäkla skumt beteende. Kan tillägga att vi har minst 10 exakt likadana skärmar på jobbet och det är bara en som slocknar. Och den slocknar endast när personen som sitter mittemot (alltså bakom skärmen) reser sig.A AWigh27 skrev:
Kanske någon kontakt som sitter dåligt så det blir glapp när personen rör på nån härva under sitt bord?C cpalm skrev:
