A
Tjena
Har upptäckt en liten konstig sak hemma hos mig.
När jag trycker på strömbrytaren till min lampa i taket så blinkar min skärm till, oftast slocknar i 2-3 sekunder till och med. Det är dock bara en av mina två skärmar som har problem med detta. Är inget stort problem men undrar lite om det är normalt och hur det hänger ihop.
Mvh Adam

• Arg
kanelbulle04
  • Laddar…
Magnus E K
Det låter som om skärmen är ovanligt känslig för störningar på elnätet. Testa om problemet försvinner om kontakten vänds 180 grader eller kopplas till ett annat eluttag.

Hur mycket störningar det blir kan bero på vilken lampa som är kopplad till strömbrytaren (lysrör brukar vara värst).

• Älska
  • Gilla
kanelbulle04 och 1 till
  • Laddar…
K
tjena du där jag håller med magnus E K så de är bara att följa hans tips!

• Gilla
AWigh27
  • Laddar…
A
Magnus E K Magnus E K skrev:
Det låter som om skärmen är ovanligt känslig för störningar på elnätet. Testa om problemet försvinner om kontakten vänds 180 grader eller kopplas till ett annat eluttag.

Hur mycket störningar det blir kan bero på vilken lampa som är kopplad till strömbrytaren (lysrör brukar vara värst).
Yes, jag testade allt som du föreslog och har inte upplevt problemet sen dess. Tack Tack Magnus!

C
A AWigh27 skrev:
När jag trycker på strömbrytaren till min lampa i taket så blinkar min skärm till, oftast slocknar i 2-3 sekunder till och med.
Dell?
Vi har en sådan på jobbet som har ett sjätte sinne.

• Arg
  • Gilla
TT4F och 1 till
  • Laddar…
Vilken av åtgärderna löste problemet?

• Arg
kanelbulle04
  • Laddar…
A
C cpalm skrev:
Dell?
Vi har en sådan på jobbet som har ett sjätte sinne.

[media]
Negativt, inte en DELL. Och problemet händer inte när jag rör mig, slår i bordet elr något sånt, utan bara när jag trycker på strömbrytaren i rummet :)

A
useless useless skrev:
Vilken av åtgärderna löste problemet?
Jag Vände på kontakten åt motsatt håll samt byta uttag! Mvh :)

Vända på kontakten är en klassiker. Föräldrarna hade störningar på TV:n i sommarstugan (marksänd digital-TV) och de var upp och skruvade på antennen hela tiden. Jag noterade att störningen kom när kylskåpet gick igång (nyare Samsung skåp) så jag vände kontakten till kylskåpet. Farsan vart rätt snopen när störningen försvann...

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Magnus E K och 3 till
  • Laddar…
K kanelbulle04 skrev:
varför är du dryg?
På vilket sätt är jag dryg? Jag är intresserad av att veta om t ex att vända stickproppen löser problemet. Därför frågade jag vilken av åtgärderna TS gjorde som löste det.

C
A AWigh27 skrev:
Negativt, inte en DELL. Och problemet händer inte när jag rör mig, slår i bordet elr något sånt, utan bara när jag trycker på strömbrytaren i rummet :)
Jäkla skumt beteende. Kan tillägga att vi har minst 10 exakt likadana skärmar på jobbet och det är bara en som slocknar. Och den slocknar endast när personen som sitter mittemot (alltså bakom skärmen) reser sig. :thinking:

• Gilla
kanelbulle04
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Jäkla skumt beteende. Kan tillägga att vi har minst 10 exakt likadana skärmar på jobbet och det är bara en som slocknar. Och den slocknar endast när personen som sitter mittemot (alltså bakom skärmen) reser sig. :thinking:
Kanske någon kontakt som sitter dåligt så det blir glapp när personen rör på nån härva under sitt bord?

• Gilla
kanelbulle04
  • Laddar…
A
C cpalm skrev:
Hmm konstigt :thinking:

• Gilla
kanelbulle04
  • Laddar…
C
useless useless skrev:
Kanske någon kontakt som sitter dåligt så det blir glapp när personen rör på nån härva under sitt bord?
Ja det vore det uppenbara, men det har felsökts och bytts sladdar utan resultat. Men den slocknar bara just när man reser sig, man behöver inte ens nudda bordet :thinking:

• Wow
kanelbulle04
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ja det vore det uppenbara, men det har felsökts och bytts sladdar utan resultat. Men den slocknar bara just när man reser sig, man behöver inte ens nudda bordet :thinking:
Bara ett helt vanligt paranormalt fenomen.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.