Hej

Hur gör jag för att skära ut en rund glasbit ur ett fönsterglas. Behöver jag någon speciell glasskärare? Har kollat på google men jag hittar inget vettigt.

mvh
Kristoffer
 
Det går med en vanlig glasskärare. Låt en glasmästare fixa det eftersom han har vanan inne. ;)
 
Är det bara att skära runt en mall då?
Hur gör man när man bryter loss den runda biten sen då?

Att låta en glasmästare göra det är inte intressant i detta fallet då det bara är för mitt eget höga nöjes skull :)
 
Mall går bra. Den runda biten knackar du loss. Men tipset om glasmästaren var i all välmening. ;)
Ska du testa själv, hoppas jag att du har gott om glas hemma. ;D
 
Jodå glas finns det gott om, får testa med en mall. Borde det inte finnas nån glasskärare som fungerar som en passare förrästen.
 
Jodå, det finns rundskärare. Men jag misstänker att det är ena dyra rackare. :P

0200542(big).jpg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.