3 173 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Skåpslåp - fuktig invändigt
Har en skåpsläp som står ute.
Används som racesläp så förvarar en del i den över vintern (depåtält, säng e.t.c.)
Blir ganska fuktigt i den nu på hösten och vintern trots en torrboll.
Vill lösa det så jag slipper fukt, mögel och andra otrevligheter.
Vad är bäst ur både fuktsynpunkt och ekonomisk synpunkt?
En avfuktare som denna
https://www.netonnet.se/art/hem-hus...andersson-luftavfuktare-dhf-1-0/1006791.9403/
eller hålla lite värme i det.
Finns elementet i släpet (elektriskt med inbyggd fläkt) men har inte det igång.
Används som racesläp så förvarar en del i den över vintern (depåtält, säng e.t.c.)
En avfuktare som denna
https://www.netonnet.se/art/hem-hus...andersson-luftavfuktare-dhf-1-0/1006791.9403/
Produkter som diskuteras: "torrboll"
Torrbollen Home Series 3
Effektiv fuktslukare
199 kr inkl moms
Läs mer
Jag tror att avfuktaren blir billigare. Men det kan finnas andra problem. En kondensavfuktare lär inte tycka om ifall det blir minusgrader. Du måste se till att det inte står vatten i den om detta inträffar. Det möglar inte heller om det är kallt. Så att avfuktningen inte fungerar vid låga temperaturer skall inte vara ett problem.
Dede77 skrev:
Har en skåpsläp som står ute.
En avfuktare som denna
[länk]
Tackar för svar.A Avemo skrev:Jag tror att avfuktaren blir billigare. Men det kan finnas andra problem. En kondensavfuktare lär inte tycka om ifall det blir minusgrader. Du måste se till att det inte står vatten i den om detta inträffar. Det möglar inte heller om det är kallt. Så att avfuktningen inte fungerar vid låga temperaturer skall inte vara ett problem.
Tanken var att leda ut vattnet via slang så det inte ska stå något vatten i maskinen.
Vid minusgrader får man i så fall komma ihåg att tömma den och stänga av den. Men precis som du säger så är det inga problem då heller.
Klicka här för att svara