2 313 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Skapa en gammeldags köksfläkt?
Står inför ombyggnation av ett hus från sent 30-tal, med ett gigantiskt kök.
Men vid senaste renoveringen (72) så försvann gamla kökskåpan över järnspiseln eftersom det kom in en elspis.
Jag är inne på att försöka återskapa kökskåpan över spis och järnspisel och montera in köksfläkt i den och undrar om någon har gjort något liknande?
Men vid senaste renoveringen (72) så försvann gamla kökskåpan över järnspiseln eftersom det kom in en elspis.
Jag är inne på att försöka återskapa kökskåpan över spis och järnspisel och montera in köksfläkt i den och undrar om någon har gjort något liknande?
En god idé!
Något jag själv förverkligade i min 20-tals våning. I källarförrådet hittade jag dörrfoder från byggnadsåret.
Dessa var svagt rundade och användes som avslut på spiselkransen som byggdes av spånskiva.
För att få en murad känsla blandade jag sand i den första strykningen som sedan fick många lager färg.
Minns inte fabrikatet på inbyggnadsfläkten. Men resultatet blev strålande och passade mycket bra till kökets karaktär som med sin svarta gjutjärnsspis med mässingsdetaljer kröntes av denna "fejkkåpa".
Lycka till
Något jag själv förverkligade i min 20-tals våning. I källarförrådet hittade jag dörrfoder från byggnadsåret.
Dessa var svagt rundade och användes som avslut på spiselkransen som byggdes av spånskiva.
För att få en murad känsla blandade jag sand i den första strykningen som sedan fick många lager färg.
Minns inte fabrikatet på inbyggnadsfläkten. Men resultatet blev strålande och passade mycket bra till kökets karaktär som med sin svarta gjutjärnsspis med mässingsdetaljer kröntes av denna "fejkkåpa".
Lycka till
Produkter som diskuteras: "byggnadsvårdas"
Byggnadsvård för lägenheter
Renovera din lägenhet tidstypiskt
478 kr inkl moms
Läs mer
http://www.styleroom.se/album/28474
http://www.kanerva.se/spiskapa.html
Finns en hel massa mer om man söker på t ex Google, men de där två "guiderna" gillar jag. Har för mig att jag läst några trådar om ämnet här på BH också, men de får du söka reda på själv
Bygger vi en spiskåpa kommer vi nog att köra på Kanerva-modellen
http://www.kanerva.se/spiskapa.html
Finns en hel massa mer om man söker på t ex Google, men de där två "guiderna" gillar jag. Har för mig att jag läst några trådar om ämnet här på BH också, men de får du söka reda på själv
Bygger vi en spiskåpa kommer vi nog att köra på Kanerva-modellen
Klicka här för att svara