Byggahus.se

Skåp ovan kyl å frys

1. Z
    Medlem Nivå 7
    Håller på att sätta nytt kök från IKEA och allt har gått bra ,men jag undrar om man skall sätta skåpen ovanför kyl/frys på samma sätt som man har satt de andra väggskåpen?
    Alltså en regel som man stöttar dessa på?

Till vänster kommer vanliga väggskåp med en täckskiva på sidan som sammanfogar väggskåp med bänkskåp och skiva som jag sedan kommer att skruva överskåpen i samt att det kommer ett högskåp till vänster.

Överskåpen är ju rätt djupa om man jämför dem med väggskåpen. Väggen är plyfa och jag säkrar alla skåp högst upp i takregeln.

Man kanske kan ha 2st vinkelbläck på varje skåp som man sätter som stöd under dem istället för regel.

Hur har ni andra gjort???

/Mvh Micke

2. it-snubben
    Medlem Nivå 11
    Ikea har med alla vinklar som behövs för monteringen. Du behöver ingen extra regel eller vinkelbleck under skåpet om du får fast det bra med dessa. Dessutom så skruvas ju skåpet ihop med högskåpet till vänster och täckskivan till höger så det får ju stöd därifrån.

3. Z
    Medlem Nivå 7
    Låter bra det. Skall öppna och titta i dessa och se hur det ser ut. Är säkert inga problem, men ville höra lite åsikter om hur andra har löst det.

/Micke