Hej,

Någon som har erfarenheter av detta företag? (www.bytatak.nu)

+ trevlig hemsida
+ visar priser på sidan
- verkar inte visa organisationsnummer på hemsidan (lätt att hitta på allabolag.se oavsett)

I övrigt så om någon har goda erfarenheter av någon takläggare kring Lund, Kävlinge, Svalöv, så berätta gärna.

Åsa Lund
Lomma Tak

Kan göra en uppföljnings till min egen tråd. Var i kontakt med JNB, men valde slutligen någon annan. Det jag tycker man bör ha klart för sig är att firman är svensk, men använder polska hantverkare som underentreprenörer. Två saker jag reagerade på var att jag var tvungen att tillhandahålla fikarum och toalett (inte sett detta i någon offert tidigare), samt att arbetskostnaden inte alls var som man skulle förväntat sig av någon som använde utländsk arbetskraft. Gissningvis hamnar mellanskillnaden i JNB:s ficka och inte i min. JNB:s representant som tittade på huset gav dock ett kunnigt intryck i övrigt. Företaget som jag slutligen valde hade samma arbetskostnad, men var ett lokalt företag med svenska hantverkare.

Uppdatering igen: företaget jag använde i slutändan var Kävlinge Plåt AB. Jag blev väldigt nöjd och kan varmt rekommendera dem. De betalar svenska löner, så är du prisjagare, så är det inte för dig, men kvaliteten är mycket bra. Seriös genomgång av kostnaderna innan slutfakturan, så jag upplever att jag har betalat vad det har kostat och inga extra bonusar till chefen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.