SKulle "öppna" ett färdigmonterat tag där ett det skulle sitta en liten grej. Tog kniven och hamrade till. fick upp ett litet hål och såg till min förskräckelse att jag dragit kniven genom en flexslang. Petade upp slande så jag kunde se vad som hänt. E slangen gick en EKK till En pax-fläkt. Den var skadad så man såg koppar från minst 2st ledare..SKit tänkte jag.. bara att byta ut den då. men det visade sig att rörer/slangen slutatade en bit innan över under taket och kabeln gick sedan ner på vägg. Den satt stenhårt och vi drog nästan sönder allt som var i det nyrenoverade badrumet... men det var omöjligt. Jag petde isär ledarna så mycket som gick i hålet och sedan meggade jag kabeln med 1000 V På alla ledare. Fick öppen krets på alla.. SÅ jag kletade i bygg silikon i röret och runt om och satte dit men lila led spot som var den som skulle sitta där. Meggade efter igen och resultattet var bra...

Vad säger ni?

Byggsilikon är knappast godkänt som isolermaterial...

Jag hade nog antingen bytt ut hela kabeln eller monterat en dosa att skarva i.

finns inte plats att få upp en dosa. hålet är 40 mm

Att byta kabeln betyder riva taket som i sin tur är fogat mot kaklet...

inga roliga alternativ...

När du monterar en dosa så måste du ju precis som vanligt fräsa ett tillräckligt stort hål och sedan montera en apparat eller doslock nedanför.

Lite bilder kanske skulle hjälpa för att förstå problematiken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.