Samfrakta hem släpvagn från Tyskland

Nu har jag bestämt mig och i princip beställt en Anssems släpvagn PSX 3000-425 från http://ppanhaengercenter.com. Jag håller på att planera resa ner, hoppas få till det första helgen i maj eller där i närheten.

För att få ner kostnaden för frakt skulle jag gärna ta med ett eller två extra släp hem. Du som är intresserad bör kolla deras utbud inom kort och höra av dig. Om det är kritiskt med tiden kan jag skjuta något på det men eftersom de verkar ha mycket i lager bör det inte vara några problem.

Rent praktiskt så finns det mesta att läsa i denna tråden: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/143401-importera-slapvagn-fran-eu-land.html

Rent praktiskt åker jag från Gbg på billigaste sätt, vet inte hur ännu, kommer åka med min KIA kombi som får dra 1500 kg så det går i så fall precis att få med totalt tre släp hem. Två kanske är rimligare.
I Tyskland räcker det att fixa skyltar m.m. för det understa släpet. Väl i Sverige får var och en ordna med nödvändiga procedurer på egen hand. Jag kan droppa släpen längs E6 till och med Gbg.

Skriv en rad i tråden eller droppa ett PM om du är intresserad av att hänga på.

Vore inte en ide att ta hem öl eller byggvaror och sen dela på drivmedel och kostnader?

Tja, jag har ju sålt min anssems och har en affär på g på två nya vagnar från trakterna av Bremen som ska hem, men då de blir större och tyngre räcker inte 1500kg för din och två andra så jag får nog lösa det med nån slags frakt, de ska ju dessutom en bra bit uppåt i landet... Däremot kan jag ju råda dig att kika på stenaline. De har nån form av kampanj så man kan åka Göteborg-Kiel för 1199 enkel väg, man åker kl19 och är framme kl 9. Var bara noga att kolla öppentiderna på registreringskontoret innan du åker, en del dagar har de bara halvdagsöppet och helger brukar de ha stängt.

Gilbert, jag kan alltid ta Jeepen som får dra 3 ton, men den drar så mycket bränsle att jag helst inte kör den T7R ner till Tyskland, dessutom skulle det inte lösa hela din transport.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.