1 549 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Skal Fritidshus
Hej! Vi planerar för att bygga ett fritidshus vid havet i Höga Kusten. Ladhus 12 x7,2 ca85kvm. Vi vill beställa ett skal som är färdigt utvändigt och sedan göra insidan själv. Har googlat runt en del på olika leverantörer/priser/genomförande
och fastnat för LundkvistTrävaru i Piteå. Någon som har erfarenhet av dessa? Utifrån det jag googlat runt på så tycker jag att de verkar ha bra priser?!Tacksam för input! Mvh Terese
och fastnat för LundkvistTrävaru i Piteå. Någon som har erfarenhet av dessa? Utifrån det jag googlat runt på så tycker jag att de verkar ha bra priser?!Tacksam för input! Mvh Terese
Har nyligen rest ett hus på 8,5X10,9 meter färdig utsida levererat från Lundquist och kan bara säga att det är skapligt bra leverans och material, lite konstigheter eftersom jag ritat huset själv men det löste sig i slut änden.
Skulle inte tveka att beställa från Lundquist igen.
Va bara noggranna och petiga med avtal och vilka företag som eventuellt ska bygga upp huset det är inget Lundquist har full koll på men köper du montaget av dom så är dom iaf ansvariga men man slipper en massa bekymmer om man är noga med avtalet.
Som med många byggföretag så försöker dom ta genvägar men här sket det sig iaf.
Jag har jobbat inom bygg och anläggning sen barns ben och har vidare utbildat mej till KA och besiktningsman enda anledningen att jag köpte montage av färdig utsida är pga hälsoskäl tanken va annars att bygga huset i lösvirke i egen regi.
Fick en hel del extra utfört pga att byggföretaget försökte hitta genvägar, det har sin fördel att kunna vara närvarande under hela byggprocessen.
Har ni mer ingående frågor så kan ni pm:a mej.
Skulle inte tveka att beställa från Lundquist igen.
Va bara noggranna och petiga med avtal och vilka företag som eventuellt ska bygga upp huset det är inget Lundquist har full koll på men köper du montaget av dom så är dom iaf ansvariga men man slipper en massa bekymmer om man är noga med avtalet.
Som med många byggföretag så försöker dom ta genvägar men här sket det sig iaf.
Jag har jobbat inom bygg och anläggning sen barns ben och har vidare utbildat mej till KA och besiktningsman enda anledningen att jag köpte montage av färdig utsida är pga hälsoskäl tanken va annars att bygga huset i lösvirke i egen regi.
Fick en hel del extra utfört pga att byggföretaget försökte hitta genvägar, det har sin fördel att kunna vara närvarande under hela byggprocessen.
Har ni mer ingående frågor så kan ni pm:a mej.
Upplever du att det är prisvärt? Hur vet man vilka snickare det blir? Tänkte tanken att man själv kan anlita någon för att sätta upp stommen till ett billigare pris men det blir nog krångligare.wildeside skrev:
Har nyligen rest ett hus på 8,5X10,9 meter färdig utsida levererat från Lundquist och kan bara säga att det är skapligt bra leverans och material, lite konstigheter eftersom jag ritat huset själv men det löste sig i slut änden.
Skulle inte tveka att beställa från Lundquist igen.
Va bara noggranna och petiga med avtal och vilka företag som eventuellt ska bygga upp huset det är inget Lundquist har full koll på men köper du montaget av dom så är dom iaf ansvariga men man slipper en massa bekymmer om man är noga med avtalet.
Som med många byggföretag så försöker dom ta genvägar men här sket det sig iaf.
Jag har jobbat inom bygg och anläggning sen barns ben och har vidare utbildat mej till KA och besiktningsman enda anledningen att jag köpte montage av färdig utsida är pga hälsoskäl tanken va annars att bygga huset i lösvirke i egen regi.
Fick en hel del extra utfört pga att byggföretaget försökte hitta genvägar, det har sin fördel att kunna vara närvarande under hela byggprocessen.
Har ni mer ingående frågor så kan ni pm:a mej.
Vi är på besök norrut så idag hade vi bokat möte med en säljare på plats. Säljare gav ett väldigt trevligt,proffesionellt och seriöst intryck. Hon var väl förberedd och hade ritat upp och funderat utifrån den mailkontakt vi haft. Hon lyssnade till alla våra önskemål och skulle lämna vidare till deras arkitekt och vi skulle få förslag på ritningar inom en vecka! Allting känns toppen so far Sen har man ju ingen aning om hur allt kommer fortlöpa..
Jag upplever det som prisvärt iaf när jag beställde huset, jag beställde huset innan material priset rusade i höjden.H tessantonsson skrev:
Lundquist letar upp ett byggföretag i din närhet(oftast har dom redan samarbete med något företag.)
En bra anledning till att ta montaget via Lundquist är att du bara har Lundquist som avtalspart.
Vet inte om du hittar någon som kan resa huset billigare en vad Lundquist:s priser, jag gjorde en accept på offerten jag fick utan att leta efter något annat företag eftersom jag tyckte att priset va skäligt och som sagt blir det bara en avtals part.
I mitt kontrakt skrev vi in en klausul att jag godkände byggföretaget innan montaget och lite andra ändringar.
Klicka här för att svara