3 907 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Skagerrak Myresjöhus
Är det nån som har en prisuppgift på det huset? Eller ska bygga, håller på, eller har byggt? 
http://www.myresjohus.se/Vara-hus/Stilar/Marin-stil/Hus-Skagerrak.aspx
http://www.myresjohus.se/Vara-hus/Stilar/Marin-stil/Hus-Skagerrak.aspx
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Jag antar att du inte missat "nyheten" om att det skall uppfattas som fullt normalt att Myresjöhus möglar, enl. deras egen argumentation i Hovrätten?
Fullt normalt att bygga efter en officielt godkänd lösning skulle jag kalla det. Tror inte att de sträcar efter att bygga hus som ska mögla, utan de följde praxis i sin bransch. Det kan bli fel igen, eller inte, så är det ju med alla saker och inte mindre med husbyggnationer.
Just detta med mögelhistorien var ju dåligt av Myresjöhus. De verkar inte rädda om sitt varumärke. Bara när kassaflödet minskar som något händer, kanske. Pengar är det språk de talar, inget annat. I en bransch som sjukvården har många yrkeskatagorier legitimation, allt skall vara spårbart, gör man fel får man veta det. I husbyggarbranschen verkar det tämligen riskfritt att göra fel, slarva, juridiskt verkar det mesta ändå ligga på byggherren, kunden, hur mycket företagen än försöker säga att de tar hela ansvaret, så är det inte. Inte ens besiktningsmän som varit försumliga, medvetet eller omedvetet, åker dit.
F.ö är Sgarrak ett jättefint hus som Myresjöhus säkert bygger bra. (Även om jag inte gillar lösning med trappa just innan för entrén). Men har de fortfarande sin takboard? Kolla andra husföretag som Ekeforshus, Eksjöhus, Vårgårdahus, om de har råspont. Det är ju en tämligen enkel och vanlig planlösning på Skagerrak som finns/kan byggas även av andra. Bara några tankar i farten.
F.ö är Sgarrak ett jättefint hus som Myresjöhus säkert bygger bra. (Även om jag inte gillar lösning med trappa just innan för entrén). Men har de fortfarande sin takboard? Kolla andra husföretag som Ekeforshus, Eksjöhus, Vårgårdahus, om de har råspont. Det är ju en tämligen enkel och vanlig planlösning på Skagerrak som finns/kan byggas även av andra. Bara några tankar i farten.
Klicka här för att svara
