1 898 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Skaftfräs med 13 mm skaft
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Långhålsborr finns med 13mm fäste.
Skaften är 13,0 mm. Jag har hittat några notfräsar på nätet med 13-skaft, men tyvärr inte några skaftfräsar för sinkning (laxstjärt). Har kollat med några verktygsfirmor och det verkar svårt att få tag i. Går dock att få tillverkat så jag får nog gå den vägen.J JFrisk skrev:
Ok, inga osäkerheter där. Tänkte det kunde vara snabbt mätt med tanke att det naturligtvis var ett jämnt metriskt mått, men du verkar ha kollJ jgna skrev:
Vad är det för maskin och hylsa? Det är inte möjligt att hitta en alternativ hylsa i en vanligare dimension?
Hej JgnaJ jgna skrev:
Jag har sådana sinkfräsar som är helt nya med 13 skaft.
Köpte hela lagret från en verktygsleverantör förmodligen tillverkat på 50-60 talet, så med andra ord hss fräsar.
Jag stod med samma problem som du att hitta sinkfräsar till min WACO-sinkmaskin så när tillfället kom så köpte jag rubbet.
Vilka dimensioner är du intresserad av så kan jag se om jag har många sinkfräsar av just den storlek du söker.
Mvh
Låter intressant. Skickar ett personligt till dig.S sweden skrev:Hej Jgna
Jag har sådana sinkfräsar som är helt nya med 13 skaft.
Köpte hela lagret från en verktygsleverantör förmodligen tillverkat på 50-60 talet, så med andra ord hss fräsar.
Jag stod med samma problem som du att hitta sinkfräsar till min WACO-sinkmaskin så när tillfället kom så köpte jag rubbet.
Vilka dimensioner är du intresserad av så kan jag se om jag har många sinkfräsar av just den storlek du söker.
Mvh
Klicka här för att svara