Hej,

Har just haft hantverkare här som lagt ny ytpapp på ett golv på en delvis inbyggd balkong. (Även underlagspappen är ny men lagd av mig själv).

Efter att dom färdigställt allt arbete gällande ytpappen och diverse plåtarbeten så märkte jag att dom skadat ytpappen. (Se bilder). Det verkar vara själva ytan som skadat och inte hål rakt igenom.

Ovanpå pappen tänkte jag lägga golvplattor av plast/trä för att skydda mot solen.(Söderläge).

Är detta endast kosmetiskt eller finns det en risk för läckage här? Golvets lutning är endast runt 3 grader.

• Skadat parti på ny lagd ytpapp på balkonggolv med synlig repa och ytskador, ofta en källa till oro för potentiellt läckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad ytpapp på balkonggolv med repor och ojämnheter, nära plåtkant, visar möjlighet till kosmetisk skada utan genomgående hål.
    Skapa konto
  • Ny ytpapp på balkong med märken eller skador på ytan, delvis i skugga, med plåtkanter runt om och några små pinnar ovanpå.
    Skapa konto
  • Skadad ytpapp på balkonggolv, med synlig ytlig skada utan hål. Området verkar slitet men inte trasigt rakt igenom.
    Skapa konto
  • Närbild på skadad ytpapp med repor på balkonggolv som nyligen lagts. Skador verkar endast vara ytliga, inte genomgående hål.
    Skapa konto
  • Skadad ytpapp på balkonggolv med synlig reva och sliten yta efter hantverkares arbete, eventuella risker för läckage diskuteras.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.