2 706 läst ·
15 svar
3k läst
15 svar
Skadeglad?...jajamensan
Sida 1 av 2
Äntligen rättvisa....en av omr hundägare som aldrig tar upp efter sin hund trampade idag i någons hundskit....ren lycka... 
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Förmodligen denna gången också.
Frågan är ju vad det spelar för roll vems hund det är (trots att det är underförstått att hon ljuger för att slippa undan). Det är ju den som håller i kopplet/är ute med hunden som har ansvaret att plocka upp.Enk Projektet skrev:
Är man i skogen så tycker jag att det gör detsamma, men i bostadsområden så måste ju även de som inte plockar upp se att det inte är så trevligt med hundbajs överallt.
Säkert samma folk som klagar ang hästskit på vägarna och kattpiss i sandlådan.
För min del kvittar det fullständigt...men det gör mig extra glad att det drabbar dom som är skyldiga...det är ett litet omr så det tar inte så lång tid att se vilka som plockar upp efter sin hund eller inte...hekosi skrev:Frågan är ju vad det spelar för roll vems hund det är (trots att det är underförstått att hon ljuger för att slippa undan). Det är ju den som håller i kopplet/är ute med hunden som har ansvaret att plocka upp.
Är man i skogen så tycker jag att det gör detsamma, men i bostadsområden så måste ju även de som inte plockar upp se att det inte är så trevligt med hundbajs överallt.
Säkert samma folk som klagar ang hästskit på vägarna och kattpiss i sandlådan.![]()
I grannbyn har vi en dryg norrman som har någon form av kennel i ett villaområde. Fråga mig inte vad det är för hundar han odlar, men de är hyggligt stora i alla fall. Och många. Och bajsar som en fullvuxen karl.
Han och/eller sonen är ute jag vet inte hur många gånger om dagen och rastar hundar, två i stöten och sedan hem för att hämta nästa laddning jyckar.
De har en runda på gissningsvis tre kilometer, där fyra femtedelar, minst, är obebyggt. Ändå måste de A L L T I D stanna och låta hundarna skita utanför min svågers hus. Utan att plocka upp, förstås.
Härliga människor!
Han och/eller sonen är ute jag vet inte hur många gånger om dagen och rastar hundar, två i stöten och sedan hem för att hämta nästa laddning jyckar.
De har en runda på gissningsvis tre kilometer, där fyra femtedelar, minst, är obebyggt. Ändå måste de A L L T I D stanna och låta hundarna skita utanför min svågers hus. Utan att plocka upp, förstås.
Härliga människor!
Såvida det inte är norrmannen eller hans son som faktiskt tränat jyckarna till att bajsa just där (fullt möjligt!) så verkar ju hundarna av någon anledning tycka det är en bekväm plats att skita på.
Normalt kan man ju inte träna en hund att skita på befallning men man kan däremot träna den att vilja skita eller inte skita på vissa ställen eller under vissa förhållanden. Märkligt är det oavsett... och lite komiskt... Mindre kul med resultatet dock, där lider jag med svågern din.
Själv traskar jag ibland omkring med en riesenschnauzertik och hon kan klämma ur sig rätt rejäla högar. Exakt var gränsen går kan jag inte säga men är det någorlunda civiliserade trakter så plockar jag alltid upp efter henne. I skogen får skiten ligga så länge hon inte dumpar precis vid/på stigen....
Gött att läsa om poetisk rättvisa...
Själv traskar jag ibland omkring med en riesenschnauzertik och hon kan klämma ur sig rätt rejäla högar. Exakt var gränsen går kan jag inte säga men är det någorlunda civiliserade trakter så plockar jag alltid upp efter henne. I skogen får skiten ligga så länge hon inte dumpar precis vid/på stigen....
Gött att läsa om poetisk rättvisa...
Redigerat:
Vet man vem den "skyldige" är kan man alltid lämna tillbaks skiten med en lapp "tror du glömde den här" :sly:
Stör även mig som hundägare när folk inte ids plocka upp efter sig... Å jo, det går att lära hunden att göra ifrån sig på kommando
//Jante
Stör även mig som hundägare när folk inte ids plocka upp efter sig... Å jo, det går att lära hunden att göra ifrån sig på kommando
//Jante
Hehehe... det jag menade var att man inte kan begära att hunden ska skita om hunden inte är nödig. Det händer att jag står inför situationer där jag rent praktiskt kommer vara förhindrad att göra ifrån mig på ett bra tag och jag då försöker klämma fram det som går i förväg så att säga, just in case. Ibland går det ju inte för det finns helt enkelt inget att klämma fram. (Fan vilket märkligt inlägg...
) Har hunden en laddning förberedd så visst går det att få den att göra ifrån sig på kommando. Svårare är det nog att lära hunden att inte skita om den är nödig och platsen och förhållandena känns bra. Har dock aldrig testat och skulle inte utsätta vare sig hunden eller mig själv för den plågan. 
Busan brukar sätta sig och pinka om jag säger till henne att göra så men det är väl förmodligen enklare att klämma fram lite urin för att glädja husse...
Hur som, det är bara att gratulera om ni lyckats lära jyckarna att skita på kommando, det är ju riktigt praktiskt!
Busan brukar sätta sig och pinka om jag säger till henne att göra så men det är väl förmodligen enklare att klämma fram lite urin för att glädja husse...
Hur som, det är bara att gratulera om ni lyckats lära jyckarna att skita på kommando, det är ju riktigt praktiskt!
Redigerat:
Medlem
· västra götaland
· 1 014 inlägg
Här är det hästar som skiter trottoarer och vägar fulla utan att ryttarna bryr sig.
Våra hanhundar har lärt sig att man INTE får kissa på soptunnor, bildäck, husfasader, elskåp eller lyktstolpar. Inga som helst problem. Vi bor på landet men när vi åker in till stan så blir de förvirrade eftersom det är husfasader överallt.