M Marcussellin skrev:
Toppen. Då är ju slingan intakt. Flytspackel leder värme mycket bra. I vår hall la jag precis som du. golvspån, rotnät, 12 mm slang och ca 24 mm tjockt lager flytspackel. Klinker direkt på det. Hur bra som helst. Men du kan INTE lägga klinker på ditt nuvarande lager då slangen sticker upp lite här och där. Din firma måste dit och flytspackla upp till din referensnivå (14 mm mot anslutande trägolv) och då naturligtvis i våg. Sedan fix och klinker på det.
Tror du missförstått mig något. Jag är redan uppe vid referensnivån (~14mm lägre än anslutande) för att färdigt golv skall bli i samma höjd som anslutande trägolv.
Hade hoppats att det skulle gå att lägga klinker direkt och därmed få snyggt möte, men det låter som uteslutet om jag tolkar dig rätt?
Låter som att ditt utförande är exakt samma som mitt så kan inte riktigt fatta varför rören syns så tydligt hos mig, kan de varit att de flutit upp under gjutningen eller?

Om man nu flytspacklar ett mycket tunt lager till, hur går man tillväga för att de ska flyta ut fint när det är bara någon millimeter tjockt?

D Din sko skrev:
Tror du missförstått mig något. Jag är redan uppe vid referensnivån (~14mm lägre än anslutande) för att färdigt golv skall bli i samma höjd som anslutande trägolv.
Hade hoppats att det skulle gå att lägga klinker direkt och därmed få snyggt möte, men det låter som uteslutet om jag tolkar dig rätt?
Låter som att ditt utförande är exakt samma som mitt så kan inte riktigt fatta varför rören syns så tydligt hos mig, kan de varit att de flutit upp under gjutningen eller?

Om man nu flytspacklar ett mycket tunt lager till, hur går man tillväga för att de ska flyta ut fint när det är bara någon millimeter tjockt?
Yes då är jag med. Ja det låter helt klart som att de inte har förankrat fast slingorna korrekt i rotnätet och de har jäst upp. Hade det varit jag så hade jag tagit ett till flytlager om 12-14mm och levt med en nivåskillnad mot trägolvet. Det tar du med en fin tröskel. Det gjorde jag mot vårt anslutande vardagsrum. Tror det är 15 mm lägre än hallgolvet med klinker. Inga som helst konstigheter i ett gammalt timmerhus. Ingen har anmärkt på det. Du själv verkar ju också bo i ett äldre timmerhus. Det är ju inget nybygge du bor i.

G
Köp Kiilto TopPlan DF gjort för 1-10 mm

primer först

D Din sko skrev:
Håller med dig Marcus! Men så ska man ju orka ta dessa diskussioner, samtal och sura miner också. Jag blir bara så himla trött.

Tog lite bilder idag som visar att man lätt kan både se och känna slangen precis under ytan i spacklet. Dessutom har spackel-”kakan” fått tydliga sprickor vid varje regel i bjälklaget.

Någon som vet om detta kommer bli problem att lägga klinker på?
Det här ser ju it som ett fusk och skit bygge hela vägen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.