Självklart kom Mr. Murphy och hälsade på när man äntligen närmar sig slutet av golvläggningen, dvs jag lyckades med att tappa en golvspånskiva så att hörnet skadade golvvärmeslangen.

Frågan är hur stora skador kan man acceptera på golvvärmeslangen? Skadan på bifogad bild har gått igenom det vita ytskiktet, max 10% av tjockleken som är skadad.

Någon som vet vad som är acceptabelt eller är det bara att bta i det sura äpplet och modifiera slangdragningen (det finns en möjlighet att dra upp slangen i en badrumsvägg och skarva i en ny bit, inte snyggt men en möjlighet, ger dock två skarvar som kräver inspektionslucka).

• PICT0806.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, jag tänker ju inte säga skit i det och sen kommer du och hälsar på en sen kväll om 3 år när du har fått ett fett läckage.... :P
Gjorde nåt liknande banghead.gif när jag la slang och det vara bara att riva upp och byta! Allvarligt talat så är den merkostanden ingenting mot vad du kan ev. få i framtiden även om jag inte tror att det är någon fara.. men jag vill fortfarande inte ha det där kvällsbesöket ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.