Byggahus.se
Fick fiber installerat för 2 år sedan. Nu har jag upptäckt att de i samband med installationen grävt av dagvattenledningen! Vad gäller i dessa fall? Har mailat Telia öppen fiber och väntar på svar men är lite nyfiken på om fler varit med om detta

Ska inte vara några problem att få det åtgärdat. Telia har 5 års garanti på sina entreprenörer.
Så reklamera arbetet till Telia.

Självklart ska den som vållat skadan laga efter sig.

Är det ingen tvekan om att det är dom som har grävt av den så är det inget snack om att dom ska fixa den.

G Granfelt skrev:
Fick fiber installerat för 2 år sedan. Nu har jag upptäckt att de i samband med installationen grävt av dagvattenledningen! Vad gäller i dessa fall? Har mailat Telia öppen fiber och väntar på svar men är lite nyfiken på om fler varit med om detta
Hej Granfelt!
Hur gick det med detta ärendet?

Jag befinner mig i precis samma sits, dom grävde av vårat men det visade sig inte förrän stormen Hans härjade, då fick vi vatten i hela källaren.
Jag gick med rörkamera och det visade sig att dom lagt tillbaka avgrävt rör med en stump dåligt monterat flexrör emellan, försatt röret i bakfall och grävt igen.

Mvh Nyfiken

Telia öppen fiber tog inget ansvar de hänvisade till terracom eller scanova eller vem det nu var och de hänvisade till typ två led underentreprenörer, kommer inte ihåg exakt nu det var ju ett tag sen .. vet bara att jag gav upp och lagade det själv.. men nu blev det ju aldrig några skador på huset i mitt fall.

• Gilla
Sherrmann
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.