Oputsad källarvägg med synlig betong och en tom kartong på en brädhög, diskussion om putsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Har några rum i källaren som behöver putsas. Främst är det badrummet som ska putsas. Källaren är gjuten och på bilden kan ni se materialet. På vissa väggar ser det ut som på bilden och andra är det puts och färg på. I badrummet ligger det målad puts som jag vill slipa bort och putsa om. Frågan är efter att ha slipat ner färgen, vad gör jag då? Ska det grundas? Putsas direkt på? Tunnputsas? Har sökt som en tok men ej hittat vettiga svar. Tack på förhand!

Har åkt på lite överraskningar i projektekt. Några av källarväggarna är isolerade med Träullit och sedan putsade med vad som ser ut som nåhon typ av betongputs. Vill kakla på en bit av väggen för ett badkar och undrar hur jag ska göra för att få väggen stark nog för kaklet.

Jag försökte att putsa betongblock i källaren själv men det var ett jävla arbete pga okunskap. Jag har lärt mig att det är lämpligt materialval samt övning som ger resultat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.